آشنایی با آبشار ویکتوریا در دومینیکا

آبشار ویکتوریا در دومینیکا که از رودخانه Breakfast در ارتفاعات مورن نیکولز سرچشمه می‌گیرد، آبشار بلندی از آب غنی از کلسیم است که از دره ویران دریاچه جوشان سرازیر می شود. در یک روز صاف، رودخانه در بعضی جاها فیروزه ای و در بعضی جاها سفید است. به همین دلیل، ویکتوریا به آبشار رودخانه سفید معروف است. 

آبشار ویکتوریا در دومینیکا

آبشار ویکتوریا مکانی عالی برای کشف یکی دیگر از جاذبه های منحصر به فرد و الهام بخش جزیره دومینیکا بوده و دیدن آن برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی ضروری است. 

آبشار ویکتوریا در دومینیکا

دسترسی به این آبشار چشمگیر از روستای دلیس است. این آبشار 165 فوت ارتفاع دارد و به رودخانه سفید می ریزد که از دریاچه جوشان سرچشمه می گیرد. پیمودن مسیرهای پیاده‌روی، عبور از رودخانه‌ها و بالا رفتن از صخره‌ها – چه بزرگ و چه کوچک، بخشی از چیزی است که این پیاده‌روی را هیجان انگیزتر می‌کند. با این حال، به دلیل سیل ناگهانی باید همیشه محتاط باشید و از راهنماها کمک بگیرید.

پیاده روی به آبشار دومینیکا

مسیر آبشار ویکتوریا پس از 30 دقیقه رانندگی به سمت جنوب در ساحل تا روستای دلیس، آغاز می شود. پیاده روی نسبتاً کوتاه اما چالش برانگیزی را در پیش خواهید داشت. 

در مسیر از استخرهای گوگردی متعددی عبور می‌کنید و همچنین مکان‌های توقف عالی برای کسانی که می‌خواهند از صخره‌نوردی خودداری کنند، وجود دارد. رستورانی به نام Ital را در ورودی مسیر پیاده روی مشاهده می کنید که می توانید از آنجا غذا تهیه کرده و در طبیعتی زیبا میل کنید.

در سفر برگشت به استراحتگاه، حدود ده دقیقه در شمال دلیسس، به مسیر گلاسی می رسید. مسیر آرام طولانی که از میان زمین‌های کشاورزی و جنگل‌های بارانی عبور می کند. مناظر باشکوه صخره‌های دریا، موج‌سواری بی‌نظیر و اقیانوس سبز، عکس‌های خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهند. از کنار مجسمه‌های سنگی آتشفشانی عبور کنید که به اسکله صخره‌ای منتهی می‌شود. این مکان همیشه محل ماهیگیری مورد علاقه مردم محلی بوده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.