جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا

آیا از جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا که هر ساله در ماه های مختلف برگزار می شود اطلاع دارید؟ با کشور دومینیکا تا چه حد آشنایی دارید؟ به نظر شما پتانسیل این کشور در جذب توریست تا چه میزان است؟ اگر مقالات قبلی وبسایت ما را مطالعه کرده باشید حتما متوجه شده اید که دومینیکا چگونه کشوری است. در این مطلب قصد داریم با شما درباره فستیوال های مختلفی که هر ساله در این کشور برگزار می شوند توضیحاتی ارائه دهیم. اگر از علاقه مندان به دومینیکا محسوب می شوید، تا انتهای این مطلب از ایساتیس همراهی بفرمایید.

جشنواره‌ ها و فستیوال ‌های دومینیکا

حتما تا به حال نام دریای کارائیب به گوشتان خورده است. دومینیکا کشوری جزیره ای است که در دریای فوق قرار گرفته است. شاید با خودتان فکر کنید که دومینیکا از جمله کشورهایی است که توریست های بسیار محدودی را جذب می کند. اگر تا به حال چنین فکری می کردید بایستی به شما بگوییم که فکرتان کاملا اشتباه بوده است. همانطور که قبلا هم اشاره شد هر ساله در کشور دومینیکا فستیوال های مختلفی برگزار می شود که وجود آن ها سبب شده است تا مسافران زیادی از سرتاسر جهان مشتاق شوند تا به این کشور سفر کنند.

شاید برایتان جالب به نظر آید که به دلیل متعدد بودن جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا، افرادی که به این کشور سفر می کنند گاهی اوقات در انتخاب جشنواره ها دچار سردرگمی می شوند. شما چه طرفدار موسیقی و چه طرفدار غذا، ساحل، تاریخ و… باشید برایتان فستیوال و جشنواره وجود دارد که از دیدن آن ها می توانید لذت ببرید. در بخش های بعدی شما را بیشتر با جشنواره هایی که در این کشور برگزار می شود آشنا خواهیم کرد.

 

مناسب ترین زمان برای سفر به دومینیکا چه زمانی است؟

پیش از آنکه به معرفی مهم ترین جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا بپردازیم بهتر است به این سوال پاسخ داده شود که مناسب ترین زمان برای سفر به این کشور چه زمانی است؟ طبیعتاً هر ۱۲ ماه از سال میلادی تایم مناسبی برای سفر به دومینیکا محسوب نمی شوند لذا بایستی با بهترین ماه ها برای سفر به کشور فوق آشنا باشید تا بتوانید از سفر خود به این کشور حداکثر لذت را ببرید. برای پاسخ به سوال مطرح شده باید بگوییم که بیشترین سفرها به کشور دومینیکا از ماه اکتبر آغاز شده و تا ماه مارس و دسامبر به اوج خود می رسد. اگر علاقه مند به بهره مند شدن از زیبایی های طبیعی دومینیکا هستید بهتر است در ماه های ذکر شده به این کشور سفر کنید.

مناسب ترین زمان برای سفر به دومینیکا

آشنایی با مهم ترین جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا

اکنون به مهم ترین بخش از مطلب یعنی معرفی مهم ترین جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا رسیدیم. مطالعه این بخش از متن را اکیدا به شما عزیزان توصیه می کنیم. در ادامه به شش مورد از این فستیوال ها اشاره کرده ایم.

  • جشنواره هنر دومینیکا

یکی از جشنواره هایی که هر ساله در کشور دومینیکا برگزار می شود جشنواره هنر نام دارد. این فستیوال در ماه آوریل شروع شده و تا ژوئن ادامه دارد. اگر علاقه ای به هنر دارید و از جشنواره های هنری دومینیکا اطلاعاتی دارید توصیه می کنیم تا در ماه های ذکر شده از فستیوال هنری که در این کشور برگزار می شود بازدید نمایید. بد نیست بدانید که در بازه زمانی فوق و به صورت هفتگی گالری های مختلف افتتاح شده و تئاترها و کنسرت ها در سراسر جزیره اجرا می شوند.

  • فستیوال Jazz n creole

از دیگر جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا که در این قسمت با آن آشنا خواهید شد، فستیوال Jazz n creole  است. شاید با این سوال مواجه شده باشید که فستیوال فوق در چه ماهی برگزار می شود؟ این فستیوال هر ساله در ماه می در مکان هایی مانند پارک ملی کابریتس و در فورت شرلی اجرا می شود. فستیوال فوق به حدی طرفدار دارد که شرکت کنندگان زیادی از دیگر جزایر فرانسه به کشور دومینیکا سفر کرده تا بتوانند هنر خود را در نوازندگی jazz محلی به صورت زنده اجرا کنند.

  • جشنواره پرندگان بومی کارائیب

سومین جشنواره از جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا که به معرفی آن خواهیم پرداخت، جشنواره پرندگان بومی کارائیب است. هدف از برگزاری جشنواره فوق، آگاهی یافتن بازدید کنندگان از پرندگانی است که در جزیره کارائیب زندگی می کنند. اگر علاقه مند به بازدید از این جشنواره هستید کافیست در ماه آوریل یا ماه می به کشور دومینیکا سفر کنید. سخنرانی ها و تورهای تماشای پرنده از جمله فعالیت هایی هستند که در این جشنواره انجام می شوند.

  • جشنواره غواصی

چنانچه شما جزء کسانی هستید که به شنا، غواصی، قایق‌ زنی و… علاقه ‌مند می‌ باشید می توانید از جشنواره غواصی که یکی دیگر از جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا است بهره مند شوید. جالب است بدانید که Dive Fast که از جمله طولانی ترین جشنواره های غواصی در دریای کارائیب محسوب می شود به مدت ۹ روز در هر سال برگزار می گردد. این جشنواره که شامل ورزش هایی مانند کایاک سواری، شنا، مسابقات قایق رانی و غیره می باشد در ماه جولای برگزار می شود.

  • نمایش گل giraudel eggleston

آخرین جشنواره از جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا که به معرفی آن خواهیم پرداخت، جشنواره giraudel eggleston است. در این جشنواره به ارائه زیبایی های طبیعی کشور دومینیکا پرداخته می شود. به عبارت دقیق‌تر در این فستیوال جذاب، میوه های رنگارنگ و سبزیجات متنوع جزیره دومینیکا ارائه می گردد. علاوه بر این ها به تماشای گل آرایی های زیبا نیز می توانید بپردازید.

نمایش گل giraudel eggleston

آشنایی بیشتر با ایام برگزاری جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا

پیشتر درباره ماه های برگزاری جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا توضیحاتی دادیم. اگر تا به اینجا همراه ما بوده باشید حتما متوجه شده اید که اکثر جشنواره های کشور دومینیکا در دو ماه ابتدایی سال برگزار می شوند. نکته ای که درباره فستیوال ها بخصوص فستیوال های فرهنگی لازم است بدانید اینست که این رویدادها از ماه اکتبر در دومینیکا آغاز شده و تا نوامبر ادامه می یابند.

به طور کلی می توان گفت که شما در هر زمانی از سال به این کشور سفر کنید چیزی جز جنب و جوش، شادی و رقص و… نمی‌بینید. در ادامه این بخش سعی کرده ایم تا انواع جشن ها و مناسبت های مختلف که در ماه های متفاوت از سال در کشور دومینیکا برگزار می شوند را برای شما معرفی کنیم.

  • جشن هایی مانند چادرهای کالیپسو در ماه ژانویه برگزار می شوند و افراد زیادی را جذب خود می کنند.
  • جشن های روزو و کارناوال کویین در ماه فوریه برگزار می شوند که در این جشن ها مردم به پوشیدن لباس های رنگارنگ اقدام کرده و پایکوبی می کنند.
  • از جمله جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا که در روستاهای این کشور برگزار می گردد، مراسم سوزاندن قربانی روح است. در این مراسم یک تابوت کارناوال در روستاهای دومینیکا جا به جا می شوند.
  • اگر علاقه مند به دیدن نهنگ ها در سواحل دومینیکا هستید، ماه آوریل مناسب ترین زمان برای دیدن این صحنه های جذاب است.
  • رویدادهای فرهنگی مانند نمایش، رقص سنتی، موسیقی، صنایع دستی و… در ماه می برگزار می شوند.
  • علاقه مندان به صعود و دیدن جاذبه های طبیعی فراوان بهتر است ماه ژوئن را برای سفر انتخاب کنند. این کار به اندازه دیدن جشن ها و فستیوال ها جذابیت دارد.
  • در ماه جولای به برگزاری جشنواره های غواصی به صورت حرفه ای در دومینیکا اقدام می گردد.
  • اگر علاقه مند به شعر، ادبیات و کتاب هستید بهتر است بدانید که هر ساله در ماه آگوست به برگزاری جشنواره های ادبی و نمایشگاه های کتاب در دومینیکا اقدام می شود.
  • در ماه سپتامبر جشن هایی مانند رقص های سنتی، پختن نان ها، ارائه غذاهای سنتی و… برگزار می شوند.
  • ماه اکتبر را می توان ماهی با جشن های فراوان دانست که در آن رویدادهای قشنگ و رنگارنگ اجرا می شوند. بسیاری از کسانیکه در ماه اکتبر به کشور دومینیکا سفر کرده و جشن های آن را مشاهده کرده اند معتقدند که در این ماه حس بسیار خوبی به گردشگران القاء می شود.
  • یکی از جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا که نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند در ماه نوامبر برگزار می شود. بعد از اتمام جشن روز استقلال در ۳ نوامبر، جشن روز خدمات اجتماعی آغاز می شود. در این جشن مردم به مدت یک روز با گرد آمدن در دور یکدیگر، اقدام به تمیز کردن روستاها و خانه های خود می کنند.
  • در آخرین ماه سال یعنی ماه دسامبر کریسمس آغاز شده و خانواده ها با این بهانه به دور یکدیگر جمع می شوند.

 

 

کلام آخر

در این مطلب تمام تلاش خود را به کار بردیم تا شما عزیزان همراه را با جشنواره ها و فستیوال های دومینیکا آشنا نماییم. همانطور که از مطالعه این مطلب متوجه شدین کشور دومینیکا کشوری با جاذبه های طبیعی و جشنواره های فراوان است که مردم آن در هر ماه به شادی و پایکوبی مشغول می شوند. در نهایت امیدواریم که با مطالعه این متن توانسته باشید آگاهی های خود را درباره فستیوال های متفاوتی که در ماه های مختلفی از سال در کشور دومینیکا برگزار می شود افزایش داده باشید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.