دومینیکا

معرفی کامل کشور دومینیکا + بررسی اقلیم و فرهنگ آن

معرفی کامل کشور دومینیکا + بررسی اقلیم و فرهنگ آن

دومینیکا، کشور جزیره ای آنتیل کوچک در شرق دریای کارائیب است. این جزیره بین جزایر فرانسوی گوادلوپ و ماری گالانت در شمال و مارتینیک در جنوب قرار دارد. این کشور از زمان استقلال در سال ۱۹۷۸ به عضویت کشورهای مشترک المنافع درآمده است. طول این جزیره ۲۹ مایل (۴۷ کیلومتر) و حداکثر عرض آن ۱۶ مایل (۲۶ کیلومتر) است. پایتخت و بندر اصلی روزو است. زیبایی طبیعی عالی دومینیکا، به ویژه توپوگرافی کوهستانی دیدنی آن، نسل‌های دوستداران طبیعت را تحت تأثیر قرار داده است. در ادامه به معرفی کشور دومینیکا و بررسی خاک، اقلیم و … می پردازیم.

معرفی کشور دومینیکا

معرفی کشور دومینیکا
معرفی کامل کشور دومینیکا + بررسی اقلیم و فرهنگ آن 4

همانطور که گفته شد، دومینیکا کشوری جزیره‌ای است که در دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی، در نیمه راه بین پورتوریکو و ترینیداد و توباگو واقع شده است. دومینیکا یک منطقه استوایی با کوه های ناهموار با منشا آتشفشانی است. دومینیکا دارای یک سیستم اقتصادی مختلط است که شامل انواع آزادی های خصوصی، همراه با برنامه ریزی متمرکز اقتصادی و مقررات دولتی است. دومینیکا یکی از اعضای جامعه کارائیب (CARICOM) و سازمان کشورهای شرق کارائیب (OECS) است.

زمین و خاک دومینیکا

این جزیره از شکل گیری آتشفشانی است. دومینیکا دارای تعدادی آتشفشان فعال است، اگرچه فوران آن بسیار نادر است. از دیگر نشانه های فعالیت زمین گرمایی می توان به فومارول ها (دریچه های آتشفشانی) و چشمه های آب گرم اشاره کرد. در جنوب، دریاچه جوشان ۲۳۰۰ فوت (۷۰۰ متر) بالاتر از سطح دریا قرار دارد. آب‌های آن اغلب ۳ فوت (۱ متر) بالاتر از حد طبیعی تحت فشار گازهای فراری قرار می‌گیرند. این جزیره دارای خاک های آبرفتی و آتشفشانی غنی است. رودخانه های متعددی وجود دارد که همه آنها غیرقابل کشتیرانی هستند. رشته‌ای از کوه‌های مرتفع پوشیده از جنگل از شمال به جنوب می‌گذرد که در مرکز توسط دشتی که توسط رودخانه لایو تخلیه می‌شود، شکسته شده و به سمت غرب می‌ریزد. بلندترین نقاط کوه دیابلوتینز (۴۷۴۷ فوت [۱۴۴۷ متر]) و کوه ترویس پیتونز (۴۶۷۰ فوت [۱۴۲۴ متر]) هستند.

بررسی اقلیم دومینیکا

در این قسمت از مقاله معرفی کشور دومینیکا به بررسی کامل اقلیم آن می پردازیم. دومینیکا آب و هوای مطبوعی دارد، به ویژه در ماه های سردتر از دسامبر تا مارس. دمای تابستان به طور متوسط ​​به ۹۰ درجه فارنهایت (۳۲ درجه سانتیگراد) می رسد. دمای زمستان خیلی پایین تر نیست، میانگین دمای آن بین ۸۴ تا ۸۶ درجه فارنهایت (۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد) است. فصل خشک از فوریه تا می و فصل بارانی از ژوئن تا اکتبر است که محتمل ترین دوره برای طوفان ها (طوفان های گرمسیری) می باشد. بارندگی متفاوت، به ویژه در مناطق داخلی کوهستانی شدیدتر است. میانگین بارندگی سالانه ساحلی از حدود ۶۰ اینچ (۱۵۰۰ میلی‌متر) تا ۱۴۵ اینچ (۳۷۰۰ میلی‌متر) متغیر است، اما متوسط ​​بارندگی در کوه‌ها به ۲۵۰ اینچ (۶۳۵۰ میلی‌متر) می‌رسد.

زندگی گیاهی و جانوری

دومینیکا جنگلی ترین جزیره آنتیل کوچک است. این جنگل زیستگاه پرندگان و جانوران زیادی است. پرندگان مگس خوار زیادی وجود دارند که سر آبی (Cyanophaia bicolor) فقط بومی دومینیکا و جزیره مجاور مارتینیک است. قورباغه بزرگ معروف به کراپود یا مرغ کوهی (Leptodactylus fallax)، یکی از چهار گونه دوزیست در جزیره، برای مدت طولانی بخشی نمادین از جانوران دومینیکا (و یک غذای ملی) بود، اما به دلیل یک بیماری قارچی به شدت در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

مردم دومینیکا

جمعیت عمدتاً آفریقایی تبار هستند، با برخی از اروپاییان، مردم شبه قاره هند و کارائیب ها. دومینیکا تنها جزیره با گروه نسبتاً بزرگ و متمایز سرخپوستان کارائیب است که از نوادگان مردمی هستند که قبل از استعمار اروپا در این جزیره سکونت داشتند. اکثر کارائیب‌های باقی‌مانده، که تعداد کمی از آن‌ها صرفاً از تبار کارائیب هستند، در حدود ۳۷۰۰ هکتار (۱۵۰۰ هکتار) منطقه کارائیب در شرق جزیره زندگی می‌کنند و از فقیرترین ساکنان دومینیکا هستند.

آیا دومینیکا برای مهاجرت مناسب است؟

آیا دومینیکا برای مهاجرت مناسب است؟
معرفی کامل کشور دومینیکا + بررسی اقلیم و فرهنگ آن 5

شرایط ورود به دومینیکا سختگیرانه است و با قوانین سفر بین المللی مطابقت دارد.

سفر به دومینیکا با توسعه گردشگری، روابط سیاسی و روابط اقتصادی با سایر کشورها افزایش یافت. بخش گردشگری به‌ویژه سهم قابل‌توجهی در ورود بازدیدکنندگان داشت و نیازمند اجرای اقدامات نظارتی و دریایی بود. برخی از این اقدامات شامل الزامات ورود به دومینیکا برای قایق‌های تفریحی، کشتی‌های ماهیگیری، قایق‌های باری و کشتی‌های کروز ورودی به آب‌های دومینیکا بود. روابط اقتصادی بیشتر به افزایش واردات و صادرات کالا و همچنین ایجاد شرایط ورود دومینیکا برای کالاهای وارداتی منجر می شود.

برای مهاجرت به این کشور زیبا جای هیچ نگرانی نیست فقط می بایست با متخصصین گروه سرمایه گذاری ایساتیس در ارتباط باشید تا مهاجرت شما به آسانی و در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

این گروه اخذ شهروندی و پاسپورت دومینیکا را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد و اولین نماینده رسمی دومینیکا در ایران هستند.

سفر دومینیکا یکی از نگرانی های اصلی مقامات دولتی و آژانس های تبلیغاتی در این کشور است. تبلیغ دومینیکا به عنوان یک مقصد اکوتوریسم، با تقریباً ۶۰ درصد جزیره که هنوز توسط جنگل های بارانی انبوه استوایی احاطه شده است، بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب می کند. دومینیکا فرودگاه بین المللی ندارد. با این حال دومینیکا دو فرودگاه اصلی دارد – فرودگاه کنفیلد و فرودگاه ملویل هال، که در حال ارتقاء اساسی است.

مانند هر کشور دیگری، بازدیدکنندگان از کشورهای مشترک المنافع دومینیکا دارای مقررات خاصی برای ورود هستند که قبل از ورود به جزیره باید از آنها پیروی کنند. در ادامه، پس از معرفی کشور دومینیکا به بررسی اقامت آن می پردازیم.

اقامت دومینیکا

هم‌اکنون گرفتن اقامت دومینیکا یکی از سریع و آسانترین روش های مهاجرت کسب اقامت و پاسپورت با امکان سفر به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا است. پاسپورت این کشور را می توانید به ۲ روش دریافت کنید، که در هر دو روش طبق قوانین آن سرمایه گذار در ازای سرمایه گذاری می‌تواند پاسپورت دومینیکا را بخرد.

  1. اقامت موقت دومینیکا
  2. اقامت دائم دومینیکا

انواع اقامت دومینیکا

  • اقامت دومینیکا از طریق کار
  • اقامت دومینیکا از طریق تحصیل
  • اقامت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت دومینیکا و اخذ تابعیت از طریق تولد
  • اقامت دومینیکا از طریق ازدواج
  • اقامت دومینیکا از طریق پناهندگی
  • اقامت دومینیکا برای هنرمندان و افراد بسیار موفق

“برای اطلاعات بیشتر کافی است مطلب ۰ تا ۱۰۰ مهاجرت به دومینیکا را مطالعه کنید تا به جواب سوالهایتان برسید.”

سریعترین روش مهاجرت به دومینیکا جیست؟

راه مختلفی برای مهاجرت به دومینیکا وجود دارد که بستگی به شرایط افراد و خواسته های آنها دارد. بنابراین برای گرفتن شهروندی و پاسپورت این کشور با روش های قانونی در زمان کم باید شناخت کامل نسبت به شرایط قانونی کشور و قوانین مهاجرتی کشور مبدا و مقصد داشته باشید.

گروه سرمایه گذاری ایساتیس در تمامی فرآیند مهاجرت همراه شما است و می توانید به کمک متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ویزا شهروندی و پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید.

دومینیکا به چه چیزی معروف است؟

دومینیکا به دلیل محیط طبیعی خود به جزیره طبیعی کارائیب لقب گرفته است. این جوانترین جزیره در آنتیل کوچک است و در واقع هنوز در اثر فعالیت های زمین گرمایی-آتشفشانی شکل می گیرد.

به مردم دومینیکا چه می گویند؟

مردم دومینیکا چه نام دارند؟ همه کسانی که در دومینیکا زندگی می کنند خود را دومینیکن می نامند.

آیا دومینیکا کشور فقیری است؟

دومینیکا یکی از فقیرترین کشورهای حوزه کارائیب است. اقتصاد آن به کشاورزی وابسته است که به طور متناوب توسط طوفان ها ویران می شود. تلاش‌ها برای تنوع بخشی با رشد صنعت توریسم و بخش مالی کوچک در خارج از کشور تا حدی موفقیت آمیز بوده است.

آیا دومینیکا برای زندگی امن است؟

از آنجایی که دومینیکا نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد، زندگی در این جزیره امن و مملو از فضای گرم و آرامش است.

فرهنگ دومینیکا چگونه است؟

فرهنگ دومینیکا عمدتاً تحت تأثیر کارائیب‌ها، فرانسوی‌ها، بریتانیایی‌ها و آفریقایی‌هایی است که فرانسوی‌ها برای بردگی آورده بودند. نتیجه یک جامعه کریول رنگارنگ و شاد است که در زبان، غذا، هنر و موسیقی جزیره مشهود است. اکثریت ساکنان کاتولیک رومی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *