آیا تعویض و تمدید پاسپورت دومینیکا تا آخر سال 2022 امکان پذیر است ؟

در اینجا به سوال مهمی که بسیاری از گردشگران و مهاجران در مورد تعویض و تمدید پاسپورت دومینیکا سوال می کنند را برای شما پاسخ داده ایم با ما همراه باشید .

طبق گفته وزیر امنیت ملی کشور دومینیکا “شهروندان دومینیکایی تنها مهلت 6 ماهه جهت تعویض پاسپورت غیر بایومتریک به بایومتریک را دارند.”

اطلاعیه توسط دفتر وزیر امنیت ملی، ریبورن بلک مور در هفتم ماه جولای 2022 منتشر و توسط خبرگزاری به اطلاع عموم رسید.

همچنین پیش تر طبق اطلاعیه دولت دومینیکا، تمامی دارندگان پاسپورت دومینیکا که قبل از تاریخ جولای 2021 پاسپورت دریافت کرده اند، باید جهت تعویض و درخواست پاسپورت بایومتریک اقدام کنند. پاسپورت های بایومتریک، با صفحه مشخصات شیشه ای و ضد حرارت و آب شامل تمام اطلاعات هویتی دارنده پاسپورت به صورت الکترونیکی میباشد که دیگر قابل جعل و آسیب پذیری نیست. پاسپورت بایومتریک جدید با مشخصاتی از قبیل 50 صفحه، رنگ جلد آبی تیره و اعتباری 10 ساله به افراد ارائه میشود.

در تاریخ ژانویه 2022، دولت طی اطلاعیه ای مهلت تغییر پاسپورت قدیمی (غیر بایومتریک) به پاسپورت بایومتریک دومینیکا از 2 سال به 6 ماه تغییر کرده را اعلام نمود. “در آن زمان، به دلیل نیاز روز افزون برقراری رابطه قوی دومینیکا به دیگر نقاط جهان در راستای برقراری اتصال با مدارک الکترونیکی در جهت اطمینان از قدرتمند سازی و امنیت هر چه بیشتر پاسپورت ها در راستای دیجیتالی کردن، توسعه و استقامت در همه سطوح را اجرایی و اعلام نمود. در نتیجه، تغییرات تا انتهای آگوست 2022 اجرایی اعلام شد.” وزیر امنیت ملی اعلام کرد.

همچنین اعلام کردند علیرغم نیاز به مهاجرت با پاسپورت الکترونیکی، مطمئن میشویم که پاسپورت دومینیکا استانداردهای بین المللی و رعایت تمامی امنیت های لازم، جهت صدور هر چه سریع تر پاسپورت الکترونیکی یا همان پاسپورت بایومتریک دومینیکا را مدنظر داشته باشد. تمام توجه وزیر به نیاز های شهروندان داخ و خارج از دومینیکا معطوف است. بنابراین باتوجه به حجم درخواست ها، زمان تمدید و تعویض پاسپورت بایومتریک تا انتهای دسامبر 2022 اعلام شده است.  

طبق اطلاعیه دولت دومینیکا، تمامی دارندگان پاسپورت دومینیکا که قبل از تاریخ جولای 2021 پاسپورت دریافت کرده اند، باید جهت تعویض و درخواست پاسپورت بایومتریک اقدام کنند. پاسپورت های بایومتریک، با صفحه مشخصات شیشه ای و ضد حرارت و ضد آب شامل تمام اطلاعات هویتی دارنده پاسپورت به صورت الکترونیکی میباشد که دیگر قابل جعل و آسیب پذیری نیست. پاسپورت بایومتریک جدید با مشخصاتی از قبیل 50 صفحه، رنگ جلد آبی تیره و اعتباری 10 ساله به افراد ارائه میشود.

کشور دومینیکا، جزیره‌ای می‌باشد که در ناحیه آنتیل کوچک در جنوب گوادلوپ و شمال غربی مارتینیک واقع شده است. دومینیکا که به‌خاطر جنگل‌های بارانی دلپذیر و آب و هوای گرم و استوایی شهرت دارد، یک مکان تفریحی محبوب است که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آبی و زمینی را ارائه می‌دهد. روزو، پایتخت دومینیکا، در ساحل غربی واقع شده است. در ادامه این مقاله به بررسی چگونگی تمدید پاسپورت دومینیکا می پردازیم.

پاسپورت دومینیکا

تمدید پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا، یک سند رسمی مسافرتی است که برای همه شهروندان دومینیکا صادر می شود و به عنوان مدرک هویت در طول سفرهای بین المللی و همچنین مدرک رسمی شهروندی کشورهای مشترک المنافع دومینیکا است. گذرنامه ای که توسط شهروندان بومی دومینیکن به دست می آید با گذرنامه ای که از طریق برنامه شهروندی دومینیکا با سرمایه گذاری (CBI) به دست می آید تفاوتی ندارد.

“می توانید تفاوت جمهوری دومینیکن با دومینیکا را در لینک مشخص شده مطالعه کنید”

مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت مشترک المنافع دومینیکا:

  1. کپی مصدق شناسنامه یا گزیده ای از سوابق تولد که به درستی به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.
  2. کپی گواهی تابعیت
  3. کپی پاسپورت دومینیکا (گذرنامه قدیمی)
  4. درخواست فرم گذرنامه
  5. دو قطعه عکس در سایز استاندارد گذرنامه، برای درخواست فرم گذرنامه

توجه کنید که جهت تمدید پاسپورت دومینیکا، مدارک غیر انگلیسی زبان باید به انگلیسی ترجمه شوند.

  • تمامی مدارکی که به زبان انگلیسی نیستند باید توسط مترجم مورد تایید به انگلیسی ترجمه شوند.
  • ترجمه باید ضمیمه سند اصلی، ترجمه شده و دارای امضای مترجم، نام کامل وی و مشخصات تماس باشد.
  • اسناد نباید قبل از ارسال درخواست به مقامات دومینیکا بیش از سه ماه باشد.
  • کلیه اسنادی که به صورت کپی (به جای اصل) ارائه می شوند، مانند شناسنامه، باید محضری باشند (و سپس کپی محضری باید ترجمه شود).
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.