تفاوت دومینیکا و جمهوری دومینیکن در چیست؟

تفاوت دومینیکا و دومینیکن!؟ ممکن است برخی فکر کنند که آنها یک کشور هستند، اما هر دو کشور مستقلی هستند که نهاد خاص خود را دارند و اگرچه از کشورهای حوزه کارائیب می باشند، اما تفاوت های قابل توجهی بین آنها وجود دارد. دومینیکا را مشترک المنافع دومینیکا می نامند که یکی از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا است، در حالی که جمهوری دومینیکن به این دلیل نامیده می شود که تحت حاکمیتی نیست بلکه تابع حکومت ریاست جمهوری است.

تفاوت دومینیکا و جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن تاریخ طولانی به عنوان مستعمره بریتانیا داشته است و سپس در سال 1978 استقلال خود را به دست آورد، بر خلاف کشورهای مشترک المنافع دومینیکا که در همان سال یکی از کشورهای مستقل بریتانیا محسوب می شود.

تفاوت دومینیکا و جمهوری دومینیکن

زبان رسمی کشورهای مشترک المنافع دومینیکا انگلیسی و زبان رسمی جمهوری دومینیکا اسپانیایی است.

جمعیت مشترک المنافع دومینیکا بسیار کمتر از جمهوری دومینیکن است و همچنین مساحت مشترک المنافع دومینیکا کمتر از جمهوری دومینیکن است.

شایان ذکر است که علیرغم وسعت بزرگ جمهوری دومینیکن و اقتصاد قوی آن، این کشور گذرنامه ضعیفی دارد، برخلاف پاسپورت کشورهای مشترک المنافع که یکی از قدرتمندترین گذرنامه های فعلی است.

آیا جهموری دمینیکن دارای تابعیت رسمی است؟

دو کشور کارائیب مشترک المنافع دومینیکا و جمهوری دومینیکن اغلب در مورد شهروندی اشتباه گرفته می شوند. از بین این کشورها، تنها کشور دومینیکا دارای تابعیت رسمی بر اساس طرح سرمایه گذاری است، در حالی که جمهوری دومینیکن دارای تابعیت رسمی نیست.

جمهوری دومینیکن (DR) کشوری بزرگ با اقتصاد بزرگ در مقایسه با دومینیکا است. همچنین از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه از دومینیکا ثروتمندتر است.

جمعیت: 74679

مساحت کل: 750 کیلومتر مربع

طبیعت دومینیکا دارای دومین چشمه آب گرم جهان، 365 رودخانه و 9 آتشفشان فعال است.

جمعیت: 10.77 میلیون نفر

مساحت کل: 48442 کیلومتر مربع

شناخته شده جهت برخی از متنوع ترین توپوگرافی در دریای کارائیب

سوالات متداول:

آیا تفاوتی بین دومینیکا و جمهوری دومینیکن وجود دارد؟

جمهوری دومینیکن توسط اسپانیا مستعمره شد و دومینیکا ابتدا در دهه 1700 توسط فرانسوی ها مستعمره و بعداً به مستعمره بریتانیا تبدیل شد. از این رو فرهنگ دو کشور بسیار متفاوت است. زبان رسمی جمهوری دومینیکن اسپانیایی است در حالی که زبان رسمی دومینیکا انگلیسی است.

آیا مردم دومینیکا، دومینیکن محسوب می شوند؟

همه افرادی که در دومینیکا زندگی می کنند خود را دومینیکن می نامند.

آیا دومینیکن ها اسپانیایی تبار هستند؟

مهاجران از جمهوری دومینیکن پس از مکزیکی ها، سالوادورایی ها و کوبایی ها، چهارمین گروه بزرگ مهاجر اسپانیایی تبار در ایالات متحده هستند.

جمهوری دومینیکن کجا قرار دارد؟

جمهوری دومینیکن در جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب قرار دارد که با کشور همسایه هائیتی مشترک است.

چه نژادهایی دومینیکن را تشکیل می دهند؟

جمعیت جمهوری دومینیکن عمدتاً از قومیت های مختلط آفریقایی و اروپایی است و اقلیت های کوچک سیاه و سفید نیز در آن وجود دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.