5 تا از بهترین آبشارهای دومینیکا که حتما باید آنها را تماشا کنید!

در این مقاله قصد داریم به بهترین آبشار های دومینیکا بپردازیم و هر کدام از آن ها را برای شما به طور کامل شرح دهیم . در دومینیکا ظاهراً 365 رودخانه بزرگ و کوچک در جزیره وجود دارد. بنابراین مهم نیست که در کدام بخش از جزیره سرگردان هستید، به احتمال زیاد به یکی از آبشارهای متعددی برخورد خواهید کرد که زیبایی آن معمولاً تنها با محیط سرسبزش افزایش می یابد.

5 آبشار زیبای دومینیکا شامل کدام آبشار ها در این کشور می باشد ؟

آبشار ویکتوریا

این آبشار در نزدیکی دلیس را می توان با یک پیاده روی ماجراجویانه در امتداد (و از طریق) رودخانه ریویر بلانچ به دست آورد. این آبشار با ارتفاعی در حدود 50 متر (165 فوت) و سرعت جریان بیشتر نسبت به سایر آبشارهای جزیره، یکی از رقبای برتر برای چشمگیرترین آبشار دومینیکا است. پس از آن، می توانید با یک ناهار خوشمزه ایتالیایی در دره صهیون “Rastarant” در مسیر آبشار، از بازدید خود لذت ببرید.  

آبشار ویکتوریا در نزدیکی روستای دلیس در سواحل جنوب شرقی دومینیکا قرار دارد. مینی‌بوس‌هایی که از خیابان Roseau’s Hanover در نزدیکی New Market شروع می‌شوند به ندرت به آنجا می‌روند. در غیر این صورت می توانید در امتداد جاده ساحلی از Rosalie یا Riviere Cyrique به آنجا بروید.

آبشار ویکتوریا

میدلهام فالز

این آبشارها با ارتفاع 70 متری (230 فوت) برخی از بلندترین آبشارهای جزیره هستند. با دنبال کردن یک مسیر زیبا از طریق جنگل در نزدیکی روستای لائودات می توانید به آنها برسید و اگر آب سرد برایتان مهم نیست، می توانید در استخر پایین آن شنا کنید. بازدید از آبشار میدلهام را می توان با سفر به سایر جاذبه های طبیعی اطراف لاودات، مانند تنگه تیتو، آب شیرین و دریاچه بوئری ترکیب کرد.

مسیر مسیر نزدیک به روستای لاودات شروع می‌شود، که می‌توانید با یک مینی‌بوس معمولی از خیابان پادشاه جورج پنجم Roseau (نزدیک سوپر مارکت Astaphans) به آن برسید. از طرف دیگر، می توانید با پیاده روی در بخشی از مسیر Waitukubuli بخش 4 از Trafalgar به Laudat به آنجا برسید.

میدلهام فالز

Wavine Cyrique

تا آنجا که به اطراف مربوط می شود، این آبشار بدون شک بهترین موقعیت را در جزیره دارد. با رفتن مستقیم به دریا، می توان آن را در یک ساحل زیبای استوایی پیدا کرد و می توان از روستای Riviere Cyrique با یک مسیر بسیار ماجراجویانه که به پایین صخره منتهی می شود (از جمله نردبان های طناب!) به آن رسید. راهی که وجود دارد مطمئناً برای افراد ضعیف نیست، اما هر کسی که به آنجا برسد از تلاش خود پشیمان نخواهد شد.

مینی‌بوس‌هایی که از خیابان کندی روزو (نزدیک به خانه فرهنگ آراواک) یا از خیابان هانوفر در نزدیکی بازار نیو مارکت شروع می‌شوند، می‌توانید به مسیر در Riviere Cyrique برسید (این دومی در جنوب‌تر تا دلیسس و آبشار ویکتوریا ادامه می‌یابد)

Wavine Cyrique

آبشار ترافالگار

یکی از قابل دسترس ترین جاذبه های طبیعی دومینیکا، این آبشار دوقلو چشمگیر در نزدیکی روستای همنام قرار دارد که پایگاه خوبی برای سفرهای یک روزه به پارک ملی مورن ترویس پیتونز است. دسترسی آسان همچنین تعداد بیشتری از گردشگران را جذب می کند، بنابراین بهتر است در اوایل یا اواخر روز به اینجا بروید. یک ایده خوب این است که آبشار ترافالگار را با بازدید از باغ گیاه شناسی پاپیلوت در همان نزدیکی ترکیب کنید، جایی که می توانید گیاهان عجیب و غریب را بررسی کنید و در چشمه های گرم استراحت کنید. در راه خود به آنجا، چشمان خود را برای آگوتیس نگه دارید – ما یکی را در جاده آبشار مشاهده کردیم.

این آبشار در شرق ترافالگار و نزدیک به جاده منتهی به Watten Waven قرار دارد. مینی‌بوس‌ها به ترافالگار از خیابان پادشاه جورج پنجم در روزو (نزدیک سوپرمارکت آستافان) شروع می‌شوند. از طرف دیگر، می توانید چند روز در ترافالگار بمانید و از روستا به عنوان پایگاهی برای سفرهای روزانه به پارک ملی استفاده کنید. توجه داشته باشید که آبشار در برخی از روزها گهگاه به روی هر کسی غیر از بازدیدکنندگان کشتی کروز بسته است. 

آبشار ترافالگار

آبشار اسپانی

مطمئناً کوچکترین آبشار در این لیست است، اما آنچه که Spanny Falls فاقد اندازه است، بیش از آن است که در جو آن را جبران کند. این مکان در محیطی سرسبز شگفت‌انگیز در نوک شمالی پارک ملی Morne Trois Pitons قرار دارد و مکانی جذاب برای شیرجه‌زنی در آب‌های شفاف است. سفر به Spanny Falls را می‌توان با پیاده‌روی در نزدیکی Jacko Steps ترکیب کرد.

مسیر آبشار اسپانی در نزدیکی پونت کاسه قرار دارد. مینی‌بوس‌هایی که در امتداد جاده Roseau-Castle Bruce حرکت می‌کنند، می‌توانند شما را در آنجا پیاده کنند.

آبشار اسپانی

آبشارهای دیگری در دومینیکا که ارزش دیدن دارند

با چنین فراوانی آبشار، انتخاب تنها پنج آبشار دشوار است. تعدادی آبشار کوچکتر نیز وجود دارد که بیشتر به خاطر محیط طبیعی زیبایشان ارزش بازدید دارند. آبشار Dernier در نزدیکی Grand Fond و  Jacko Falls در نزدیکی Pont Cassé به ذهن متبادر می شوند. استخر زمرد دارای یک آبشار کوچک نیز می باشد که به دلیل زیبایی کلی آن نباید از دست داد.

گاهی اوقات، بخش بزرگی از جذابیت ناشی از ردیابی از طریق جنگل و برخورد ناگهانی با یک آبشار کوچک در میانه ناکجاآباد است. تعداد کمی از آن‌ها در جنگل نزدیک روزالی وجود دارند – آبشارهای کوکو و آبشار فلاکی هر دو با پیاده‌روی از طریق شاخه‌های رودخانه کلارک قابل دسترسی هستند، در حالی که آبشارهای رودخانه مورگان در نزدیکی Wavine Cyrique قرار دارند.

آبشار رودخانه مورگان – کوچک اما در محیطی زیبا واقع شده است

در نهایت، آبشار ساری ساری وجود دارد که ظاهراً بسیار چشمگیر است. من خودم وقت نداشتم آنها را بررسی کنم، بنابراین شما باید حرف های مسافران دیگر را قبول کنید. آنها را می توان در نزدیکی شهر La Plaine، تقریباً در نیمه راه بین Rosalie و Delices در ساحل جنوب شرقی دومینیکا یافت.

جهت مشاهده این مناظر زیبا و طبیعت بکر کافیست با متخصصین ایساتیس تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن شهروندی دومینیکا را دریافت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.