هرآنچه باید درباره قلمرو کالیناگو دومینیکا بدانید!

بخش کوچکی از شمال شرقی جزیره دومینیکا توسط قلمرو کالیناگو اداره می شود که حداقل از قرن سیزدهم در آنتیل های کوچک ساکن بوده اند. در حالی که هنوز بحث‌هایی وجود دارد، برجسته‌ترین فرضیه بیان می‌کند که کالیناگو از ناحیه شمال شرقی سرزمین اصلی آمریکای جنوبی به جزایر لیوارد مهاجرت کرد یا جایگزین ایگنری‌های بومی شد. امروزه، قلمرو کالیناگو توسط یک رئیس و شورایی متشکل از پنج نفر اداره می شود که هر پنج سال یکبار انتخاب می شوند.

کنده کاری سرخس درختی در قلمرو کالیناگو
کنده کاری سرخس درختی در Kalinago Barana Auté

برای مسافران، این منطقه یک نگاه اجمالی جذاب به تاریخ دومینیکا قبل از استعمار ارائه می دهد و به همین دلیل بازدیدکنندگان از جزیره نباید آن را از دست بدهند.

قلمرو کالیناگو در کجا واقع شده است؟

قلمرو Kalinago دومینیکا در ساحل شمال شرقی جزیره بین روستاهای Bataka در شمال و Sinecou در جنوب واقع شده است. بیشتر نقاط مورد علاقه مسافرانی که از این منطقه بازدید می کنند را می توان در مجاورت رودخانه خرچنگ در قسمت شمالی قلمرو یافت.

مکان های دیدنی قلمرو کالیناگو دومینیکا

1) موزه Kalinago Barana Auté

این موزه در فضای باز که روستای سنتی کالیناگو را بازسازی می‌کند، مسلماً بزرگترین نقطه مورد توجه بازدیدکنندگان این قلمرو است. روستای کالیناگو در کنار دریا، روی صخره ای قرار دارد که چشم اندازهای عالی به اقیانوس اطلس دارد. در محدوده آن، می توانید ایده ای از نحوه زندگی ساکنان دومینیکا قبل از ورود اروپایی ها در قرن پانزدهم بدست آورید.

Karbet مرکزی در Kalinago Barana Auté
Karbet مرکزی در Kalinago Barana Auté

تعدادی آجوپا (ساختمان‌های کوچکتر) بازسازی‌شده Karbet را احاطه کرده‌اند، یک ساختمان عمومی بزرگ که منحصراً توسط مرد کالیناگو استفاده می‌شود. در برخی از ساختمان‌ها، ابزار و اشیایی که در زندگی روزمره کالیناگو نقش مهمی داشتند، به نمایش گذاشته شده‌اند، در برخی دیگر قایق‌های رنگارنگ به نمایش گذاشته شده‌اند. در مکان‌های مختلف اطراف موزه می‌توانید از حکاکی‌های سنتی سرخس درختی که ماسک‌های مختلف و موجودات انسانی را به تصویر می‌کشند شگفت زده شوید.

زنی که سبدهای نی لاروما سنتی را در قلمرو کالیناگو  می بافد.

Kalinago Barana Auté در روستای کرایفیش ریور واقع شده است. جاده منتهی به آنجا شاخه های بزرگراه اصلی ساحلی روبروی ایستگاه پلیس سالیبیا است.

2) ویرانه های کلیسای سالیبیا

کلیسای کاتولیک جدید در سالیبیا دومینیکا
کلیسای کاتولیک جدید در سالیبیا

سالیبیا دهکده‌ای است که در جنوب رودخانه خرچنگ و مرکز اداری قلمرو کالیناگو قرار دارد. جاده ای در شمال رودخانه سالیبیا به کلیسای کاتولیک جدید سالیبیا منتهی می شود، یک ساختمان مدرن رنگارنگ که دارای نقاشی دیواری بزرگی از زندگی سنتی روستایی در داخل آن است.

 سقف آن از بین رفته و فقط سه دیوار از ساختمان باقی مانده است، اما در آن درختان بیش از حد رشد کرده اند و بقایای یک نقاشی دیواری جالب که روستاییان را در ساحل دریا نشان می دهد، در منطقه محراب یافت می شود.

ویرانه های کلیسای کاتولیک قدیمی در سالیبیا
ویرانه های کلیسای کاتولیک قدیمی در سالیبیا

به سمت دریا از قبرستان کوچک عبور کنید تا منظره ای زیبا از خلیج داشته باشید و از جنوب به جزایر کوچک Petit L’Ilet و Gros L’Ilet بروید.

3) صخره پاگوا

صخره پاگوا در قلمرو کالیناگو

این صخره بزرگ که خارج از مرز شمالی قلمرو کالیناگو بیرون زده است، در فرهنگ مردم محلی ظاهر می شود و گفته می شود که روحی اسطوره ای در آن زندگی می کند.

4) ساحل خلیج شنی در ماریگوت

ساحل خلیج شنی در ماریگوت دومینیکا

اهمیت جامعه بومی کالیناگو دومینیکا

دومینیکا از نظر جغرافیایی منحصر به فرد بوده و میزبان 9 آتشفشان، هفت رشته کوه و یکی از جنگلی ترین مناظر منطقه است که تنوع زیستی قابل توجهی را در خود جای داده است. اگرچه اکثریت مردم در ساحل یا نزدیک آن زندگی می‌کنند، این کشور ارتباط قوی با کوه‌ها و جنگل‌هایش دارد، که به‌ویژه برای جمعیت جزیره کالیناگو، تنها جامعه کارائیب که مستقیماً از مردم بومی که قبلاً در کل منطقه ساکن بودند، مهم هستند.

تناوب و شدت فزاینده رویدادهای مرتبط با آب و هوا، مانند طوفان ویرانگر ماریا در سال 2017 نیز باعث آسیب قابل توجهی به اکوسیستم دومینیکا می شود.

با فقدان یک صنعت رسمی چوب، اتکای مالی دومینیکا به جنگل‌ها ممکن است کم به نظر برسد، اما تقریباً تمام فعالیت‌های اقتصادی به شدت به خدمات ارائه شده توسط اکوسیستم‌های جنگلی وابسته هستند. جنگل ها برای بخش هایی مانند گردشگری، کشاورزی و مدیریت آب ضروری هستند و تقریباً 20 درصد مشاغل در دومینیکا به طور غیرمستقیم با جنگل ها مرتبط هستند. این امر به ویژه در مورد قلمرو کالیناگو صادق است، که معیشت آن به شدت به اکوسیستم های سالم برای کشاورزی و محصولات جنگلی غیر چوبی، مانند نی لارومان که برای ساخت و فروش صنایع دستی سنتی استفاده می شود، متکی است.

دومینیکا قصد خود را برای تبدیل شدن به اولین کشور مقاوم در برابر آب و هوا در جهان اعلام کرده است و یکی از گام‌های آن، نوسازی بخش جنگل‌ها و ایجاد چشم‌انداز بلندمدت برای مدیریت و کارآفرینی پایدار جنگل است.

منابع جنگلی در این جزیره بهترین فرصت برای تقویت توسعه اقتصادی-اجتماعی بوده و پایه و اساس جهت اجرای کاهش و سازگاری با تغییرات اقلیمی است.

کنده کاری های بومی قلمرو کالیناگو در دومینیکا
کنده کاری های بومی کالیناگو در دومینیکا

با توجه به وابستگی اقتصادی و فرهنگی آنها به جنگل‌های کشور، سیاست ملی جنگل‌های ملی برای کالیناگو اهمیت ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال، صنعت صنایع دستی از دانش و ابزار سنتی برای ایجاد جواهرات، کنده کاری، سبدها و اقلام کوچک خانگی استفاده می کند و منبع درآمدی حیاتی بوده که صرفاً به درختان بومی خاص متکی است. به همین ترتیب، انگورها، ساقه‌ها و برگ‌های نخل کوکوریت به صورت طناب و شبکه ساخته می‌شوند و رنگ ساخته شده از گیاه آناتو برای سفال‌گری، محافظت در برابر آفتاب و رنگ بدن استفاده می‌شود که در فرهنگ کالیناگو اهمیت زیادی دارد.

گروه سرمایه گذاری ایساتیس، یک شرکت سرمایه گذاری و بازرگانی قانونی است که می توانید از طریق متخصصین آن برای اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام کنید.

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.