آشنایی با پارک ملی Morne Trois Pitons دومینیکا

پارک ملی Morne Trois Pitons یک مکان میراث جهانی می‌باشد که در جزیره دومینیکا واقع شده است. جنگل‌های استوایی طبیعی و سرسبز با ویژگی‌های آتشفشانی دیدنی، در مرکز آتشفشان موسوم به Morne Trois Pitons، ترکیب شده و میزبان غنی‌ترین تنوع زیستی در آنتیل‌های کوچک است. این پارک به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا شناخته می‌شود.

پارک ملی Morne Trois Pitons

تاریخچه پارک ملی Morne Trois Pitons

پارک ملی مورن دیابلوتین، که در شمال غربی دومینیکا واقع شده است، سومین پارک ملی جزیره بوده که تأسیس شده است. این امر نتیجه بیست سال برنامه ریزی و مذاکره است، زمانی که درخواست های دولت برای ایجاد “حفاظت از طبیعت” در منطقه مورن دیابلوتین، در طرح سیستم جنگل ها و پارک های دومینیکن در سال 1979 بیان شد. Morne Diablotin، نامگذاری شده از کلمه کریول دومینیکن پترل با کلاه سیاه، بلندترین قله دومینیکا گرفته شده است و در ارتفاع 4747 فوتی از سطح دریا قرار دارد.

تاریخچه پارک ملی Morne Trois Pitons

این پارک مساحتی معادل 8242 هکتار (3335.5 هکتار) را پوشش می دهد و از 6637 هکتار زمین ایجاد شده است که قبلاً بخشی از حفاظتگاه جنگلی شمالی، حفاظتگاه طوطی 204 هکتاری سندیکای طوطی که در سال 1989 خریداری شد و دو منطقه قبلی که در آن قرار داشتند، ایجاد شد. بنیاد کنسرواتوار گونه‌های کمیاب (مستقر در فلوریدا، ایالات متحده آمریکا) که با همکاری دولت دومینیکا کار می‌کرد، توانست حدود 75000 دلار آمریکا را برای هزینه خرید 1300 هکتار جنگل بارانی استوایی قدیمی جمع‌آوری کند. 

پارک ملی Morne Trois Pitons کجاست؟

پارک ملی Morne Trois Pitons یک مکان میراث جهانی واقع در دومینیکا است. این منطقه به عنوان پارک ملی توسط دولت دومینیکن در جولای 1975 و اولین پارکی بود که به طور قانونی در این کشور تأسیس شد.

  • رشته کوهی ناهموار با آتشفشان های شیب دار و دره های عمیق، ستون فقرات طبیعی دومینیکا، جزیره آتشفشانی آنتیل کوچک را تشکیل می دهد. نام این پارک از بلندترین کوه آن Morne Trois Pitons به معنای کوهی از سه قله گرفته شده است.
  • پارک ملی Morne Trois Pitons با وسعت 6857 هکتار (16944 هکتار): تقریباً 9 درصد از مساحت کشور، از بخش چشم‌گیر رشته کوه، در ارتفاعات مرکزی و جنوبی محافظت می‌کند.
  • این پارک دارای دامنه‌های کوهستانی و دره‌های عمیق است. علاوه بر این، 50 فومارول، چشمه های آب گرم، سه دریاچه آب شیرین، یک “دریاچه جوشان” و پنج آتشفشان در نزدیک به 7000 هکتار (17000 هکتار) پارک قرار دارند.
  • جنگل‌های استوایی طبیعی و سرسبز با ویژگی‌های آتشفشانی دیدنی در این پارک ملی، با مرکز آتشفشان 1342 متری (4400 فوت) با ارتفاع 1342 متری معروف به مورن ترویس پیتونز ترکیب می‌شود.
  • از ویژگی های پارک می توان به دره ویران، منطقه ای از حوضچه های گل جوشان و آبفشان های کوچک اشاره کرد. دریاچه جوش، تنگه تیتو، و استخر زمرد.
  • پارک ملی Morne Trois Pitons همراه با غنی‌ترین تنوع زیستی در آنتیل‌های کوچک ، ترکیبی نادر از ویژگی‌های طبیعی با ارزش میراث جهانی را ارائه می‌دهد.
پارک ملی Morne Trois Pitons کجاست؟

چشم انداز پارک تحت تسلط برجستگی شدید پوشیده شده توسط انواع مختلف جنگل های استوایی در برابر پس زمینه چشمگیر توپوگرافی و ویژگی های آتشفشانی متنوع است.

این زیبایی منظره با دریاچه ها و استخرهای طبیعی متعدد، از جمله دریاچه بوئری و دریاچه آب شیرین، بزرگترین دریاچه های کشور، تکمیل می شود. رودخانه ها و نهرهای بی شماری از پارک ملی مورن ترویس پیتونز سرچشمه می گیرند و اغلب آبشارهای باشکوهی را در مسیر خود به سمت اقیانوس تشکیل می دهند.

در پارک ملی Morne Trois Pitons توده‌های آتشفشانی عظیمی وجود دارد که توسط دامنه‌های یخبندان و سوفریرهای پرشتاب احاطه شده‌اند، به ویژه Grand Soufriere یا Valley of Desolation.

پوشش گیاهی بی‌ثمر در دره ویران به شدت با پوشش گیاهی سرسبز حاکم بر مناظر جاهای دیگر تضاد دارد. ترکیبی ناهموار باعث ایجاد موزاییکی بسیار متنوع از پوشش گیاهی و زیستگاه می شود.

دره ویران، پارک ملی مورن ترویس پیتونز

پارک ملی مورن ترویس پیتونز به‌خاطر گیاهان غنی و تا حدی بومی و جانوران چشمگیرش شناخته شده است. این پارک دارای منابع عمده آب شیرین، از جمله سرچشمه نهرها و رودخانه ها در نیمه جنوبی جزیره است.

با اخذ شهروندی دومینیکا می‌توانید به راحتی طبیعت بکر و جذاب آن را ببینید و فقط کافیست با مشاورین ما در ارتباط باشید تا در کمترین زمان به دومینیکا مهاجرت کنید.

4.8/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.