12 جاذبه دیدنی دومینیکا که نباید آنها را از دست بدهید!

وقتی مردم به دریای کارائیب فکر می کنند، اغلب تصور می کنند که در یک ساحل زیبا استراحت می کنند و نوشیدنی در دست دارند. در حالی که دومینیکا مطمئناً این را فراهم می کند، اما چیزهای بیشتری نیز برای ارائه دارد. این کشور جزیره ای زیبا، سرزمین ماجراجویی و هیجان، استراحت و آرامش است. مناظر دومینیکا کوهستانی است و طیفی از مسیرها و مسیرها را هم برای کوهنوردان معمولی و هم برای ماجراجویان بی باک فراهم می کند. آبشارهای سر به فلک کشیده، دره های چشمگیر و جنگل های انبوهی وجود دارد که منتظر کاوش هستند. با ایساتیس همراه باشید تا به مرور 12 جاذبه دیدنی دومینیکا بپردازیم.

اگر زمان خوبی به نظر نمی رسد، می توانید در امتداد رودخانه ای ملایم لوله کشی کنید یا مدتی را در یک چشمه آب گرم بگذرانید. صرف نظر از این، دومینیکا مقصدی است که همه باید حداقل یک بار تجربه کنند. به دلیل زمین و بزرگی آن، به اندازه برخی از کشورهای دیگر کارائیب محبوب نیست، بنابراین نه تنها می توانید از تله های توریستی جلوگیری کنید، بلکه می توانید شگفتی های اصیل دومینیکا را نیز تجربه کنید.

1) بهترین ساحل دومینیکا

بسیاری از سایت ها و وبلاگ های مسافرتی به شما می گویند که ساحل مرو دومینیکا بهترین ساحل کشور است، اما اکثر مردم محلی با این موضوع مخالف هستند. اگر از اطراف بپرسید، متوجه خواهید شد که بهترین ساحل زیبا و منزوی باتیبو است. بر خلاف سایرین نزدیک، تنها بار در جزیره اغلب خالی است و هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد. در عوض، طبیعت بدون محدودیت در ساحل باتیبو رشد می‌کند و یکی از دیدنی‌ترین و باشکوه‌ترین فضاهای شنی جهان را ایجاد می‌کند.

2) ماجراجویی در آبشار سر به فلک کشیده

اگر آدم ماجراجویی هستید، جایی بهتر از آبشار میدلهام وجود ندارد. مسیر به خودی خود طولانی نیست، اما نیاز به عبور از چند نهر، بالا رفتن از صخره‌ها و یک سربالایی خسته‌کننده دارد. در ازای تلاش خود، خود را در برخی از بلندترین آبشارهای دومینیکا خواهید دید که در ارتفاع 200 فوتی بر فراز شما قرار دارند. استخر در پایه آنها واقعا نفس گیر است.

3) یک بازار معتبر

روزو بزرگترین شهر دومینیکا است، اما در مقایسه با بسیاری از شهرهای غربی کوچک است و جمعیتی در حدود 15000 نفر دارد. جاذبه های گردشگری زیادی وجود ندارد و به شهر اجازه می دهد تا جذابیت و اصالت محلی خود را حفظ کند. اگر آخر هفته خود را در روزو دیدید، شنبه بازار باورنکردنی آنها را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب میوه و سبزیجات تازه خوشمزه به آداب و رسوم محلی احترام بگذارید.

4) غواصی

دومینیکا سزاوار شهرت خود به عنوان یکی از باشکوه ترین کشورهای جهان است. با این حال، بیش از آبشارها و جنگل های قابل توجه شایسته احترام است. آب های منحصر به فرد این جزیره آن را برای غواصان غواصی و علاقه مندان به غواصی ایده آل کرده است. شاید معروف ترین مکان، صخره افسانه ای شامپاین باشد که تجربه ای باورنکردنی را برای هر کسی که وارد اعماق آن می شود، ارائه می دهد. فعالیت زمین گرمایی جزیره جریان های ثابتی از حباب ها را ایجاد می کند که باعث می شود شناگران احساس کنند در یک بطری واقعی شامپاین هستند.

5) آرامش بهار آب گرم

پس از یک روز طولانی پیاده روی و ماجراجویی، هیچ چیز بهتر از استقرار در آب های گرم یک چشمه آب گرم نیست. خوشبختانه، دهکده کوچک Wotten Waven برخی از آرامش بخش ترین چشمه های گوگرد گرم طبیعی را در جهان فراهم می کند. مردم محلی ادعا می کنند که این آب دارای خواص درمانی است که می تواند همه چیز را از قارچ پا گرفته تا روماتیسم را درمان کند. باری را در استخرهای روباز این روستای آرام بردارید و بگذارید استرس از بین برود.

6) رودخانه تنبل

اگر طرفدار غواصی، غواصی یا پیاده روی نیستید، همچنان می توانید راه هایی برای لذت بردن از عظمت شگفتی های طبیعی دومینیکا پیدا کنید. به سادگی برای یک تور تیوبینگ یا سافاری ثبت نام کنید و به یکی از رودخانه های پر پیچ و خم این کشور بروید. با یک لوله داخلی، دست و پا زدن، و جلیقه نجات، می‌توانید به آرامی در جریان بچرخید، همانطور که شما را در مناظر باشکوه می‌برد. بسیاری از تورها نیز استراحت و نوشیدنی‌هایی را ارائه می‌دهند که با رام پانچ معروف جهانی و میوه‌های محلی سرو می‌شوند.

7) بهشت نگهبان نهنگ

بسیاری از نقاط جهان به شما اجازه می دهند به تماشای نهنگ بروید، اما دومینیکا بالاتر از همه آنها ایستاده است. بر خلاف بسیاری از کشورها، شما می توانید موجودات باشکوه را در تمام طول سال ببینید. بسیاری از تورهای تماشای نهنگ شما را به داخل آب می برند و بهترین مکان ها را برای دیدن نهنگ های اسپرم عظیم نشان می دهند. گویی این به اندازه کافی خوب نبود، بسیاری از دلفین های بازیگوش منطقه را خانه می نامند.

8) تورهای ماجراجویی واقعی

یکی از هیجان انگیزترین کارهایی که می توانید در دومینیکا انجام دهید این است که در یک تور دره نوردی شرکت کنید و از نزدیک ببینید که این کشور چه ماجراهایی را ارائه می دهد. اگرچه این قطعاً برای همه مناسب نیست، اما جویندگان هیجان با تلاش برای پرش از صخره و سر خوردن از شکاف‌های آب، خاطرات مادام‌العمر را به یاد خواهند آورد. قبل از شیرجه زدن در استخر طبیعی در پایه، نیمه راه را به سمت پایین آبشار رها کنید. در طول مسیر، می‌توانید با گیاهان، حیوانات و حشرات بومی که در این منطقه زندگی می‌کنند آشنا شوید.

9) سفر یک لاک پشت

اگر بین مارس و اکتبر در دومینیکا باشید، ممکن است یک آیین باورنکردنی را تجربه کنید. هر ساله لاک پشت های ماده بزرگ از دریا بیرون می آیند تا در سواحل دومینیکا تخم بگذارند. بعداً در فصل، می‌توانید مشاهده کنید که جوجه‌ها از تخم‌ها بیرون می‌آیند و به آرامی مسیر بازگشت به دریا را انجام می‌دهند. یکی از بهترین سواحل برای تماشای این سفر عالی، ساحل روزالی است.

10) جشنواره موسیقی افسانه ای

برای سه روز از سال، روزو وقتی روشن می شود که جشنواره جهانی موسیقی کریول نوع جدیدی از انرژی را به شهر می آورد. هنگامی که گروه‌های موسیقی، رقصنده‌ها و خوانندگان خیابان‌ها را تصاحب می‌کنند، در صداهای باورنکردنی ژانرهای مختلف غرق شوید. نوازندگان مشهور جهان اغلب در استادیوم محلی ظاهر می شوند تا برای تماشاگران پرشور و با روحیه اجرا کنند. البته، از طیف وسیعی از غذاها و نوشیدنی‌ها، از جمله برخی از بهترین رام‌های اطراف لذت خواهید برد.

11) سنت ها و فرهنگ بومی

در امتداد ساحل شرقی دومینیکا، قلمرو کالیناگو قرار دارد. ده‌ها روستا به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند تا میراث غنی مردم بومی جزیره را تجربه کنند. از طریق آواز و رقص، صنایع دستی، قایق‌سازی و غذاهای سنتی، فرهنگ‌های آنها را بیاموزید و در آن شرکت کنید. در برخی موارد، بازدیدکنندگان می توانند با خانواده کالیناگو بمانند تا واقعاً خود را در سنت ها غوطه ور کنند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با فرهنگ دومینیکا

12) پرنده خوانی با مردم محلی

فرقی نمی کند پرنده مشتاق باشید یا فقط از طرفداران حیات وحش، دومینیکا چیزی منحصر به فرد برای شما دارد. این کشور جزیره ای زیستگاه گونه های متنوعی است که آن را به بهشت ​​پرندگان تبدیل کرده است. می توانید به مسیرها بروید و سعی کنید هر گونه را با مهارت های خود کشف کنید یا یک تور با یک متخصص محلی پرندگان رزرو کنید. در یک روز خوب، می توانید 45 گونه پرنده را در طول یک مسیر مشاهده کنید.

یک سفر کوهنوردی شدید را در میان تپه ها و دره های جنگل های دست نخورده دومینیکا تجربه کنید. از میان جنگل‌های بارانی انبوه از تپه‌ها به سمت جنگل‌های جن و دره بی‌نظیر ویرانی بروید. در میان صخره های داغ و حوضچه های بخار از گل جوشان حرکت کنید. تخم مرغ را در شکاف های حرارتی بپزید و از طبیعت ماسک زیبایی بگیرید. هیبت یکی از بزرگترین دریاچه های جوشان زمین را تجربه کنید.

در حوضچه های گوگردی گرم که توسط طبیعت مادر حک شده است غوطه ور شوید و روز را با شنای با طراوت در دره زمردی تنگه تیتو به پایان برسانید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.