وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا چگونه است؟

دومینیکا کشوری با عنوان «جزیره طبیعت کارائیب» با چشم‌اندازی با طراوت، جنگل‌های بارانی، چشمه‌های آبگرم، 365 رودخانه و آبشار و زیبایی‌های دیگری که آن را به بهشتی زیبا بدل کرده که سالیانه هزاران گردشگر را مسافر این کشور می‌کند. در کنار تمام زیبایی‌های آن، زندگی در این کشور بسیار مقرون‌به‌صرفه است و از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت شناخته می‌شود. آیا شما هم به دنبال مهاجرت به این کشور هستید؟

حتماً تاکنون در ‌اینترنت به صورت پی‌در‌پی جستجوهای مختلفی کرده‌اید تا به پاسخ سؤالاتی نظیر این که «آیا از مهاجرت خود به این کشور اطمینان دارید؟» و هزاران سؤال دیگر خود برسید. سؤالاتی از قبیل نحوه و هزینه زندگی، فرهنگ و آداب‌ورسوم، وضعیت اقتصادی، سیاسی و گردشگری که هر کدام به دلیل نگرانی‌های خاصی به وجود آمده‌اند. اما شاید از مهم‌ترین سؤالات شما این باشد: وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا چگونه است؟

کار برای هر انسانی وسیله‌ای برای امرارمعاش و تأمین مایحتاج زندگی است. مخصوصاً برای افرادی که به دنبال مهاجرت هستند و مدتی طول می‌کشد تا به حال و هوای یک کشور غریب عادت کنند این موضوع بسیار مهم است. همچنین موضوع اینترنت در دنیای امروز و کسب‌وکارهایی که وابسته به آن هستند، از موضوعاتی بسیار مهم‌ و فراتر از حد تصور به شمار می‌آیند. اگر به دنبال این هستید که به یکی دیگر از سؤالات مجهول ذهنتان پاسخ دهید با گروه سرمایه‌گذاری ایساتیس همراه شوید.

ویزای کار در دومینیکا

اگر در کنار مهارت در انجام کار به خصوصی سابقه کاری هم داشته باشید، می‌توانید برای ویزای کار در این کشور اقدام کنید. البته که برای اخذ ویزای کار باید فرایندی بین دو هفته تا 7 ماه را طی کنید و بر اساس قوانین دومینیکا اقدام کنید. وقتی شغل موردنظر خود را انتخاب کردید و پس از طی روش‌های کاریابی از آن مطمئن شدید، ابتدا باید اقداماتی را برای دریافت ویزای پیشنهاد کار انجام دهید و پس از آن برای اخذ ویزای کار درخواست بدهید.

از وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا اطمینان داشته باشید. کار برای افراد بومی عموماً کم است اما برای سرمایه‌گذاران و مهاجران مزایای زیادی در این کشور وجود دارد. برای کار در دومینیکا شما قطعاً احتیاج به مجوز کار دارید که این مجوز را در صورتی دریافت می‌کنید که فعالیت کاری شما بیشتر از 6 ماه باشد. اعتبار این مجوز یکساله است و شما می‌توانید هرسال آن را تمدید کنید. همچنین این مجوز سندی به عنوان اقامت شما در این کشور خواهد بود. قابل ذکر است که شما میتوانید با مشاوره رایگان کارشناسان ما در ایساتیس پاسپورت دومینیکا دریافت کنید.

 برای کسب مجوز شما باید به صورت حضوری به وزارت کار در دومینیکا مراجعه کنید و فرایندهای آن را طی کنید. ابتدا باید برای اعطای مدارک و مصاحبه در زمانی مشخص به سفارتخانه دومینیکا در کشور خود بروید اما از آن جایی که دومینیکا سفارتخانه‌ای در ایران ندارد باید به یکی از کشورهای بریتانیا، باکو، چین یا سایر کشورهایی که سفارتخانه دومینیکا در آن قرار دارد، مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

لازم به ذکر است اگر به دنبال همراهی همسر و فرزندان زیر 30 سال خود برای مهاجرت به دومینیکا از طریق ویزای کار هستید تنها از طریق سرمایه‌گذاری‌هایی مانند سرمایه‌گذاری با خرید ملک می‌توانید ویزای همراه دریافت کنید. ویزای همراه این امکان را به شما می‌دهد که متقاضی اصلی،  خانواده خود را به کشور موردنظر ببرد.

همچنین فراموش نکنید که باید به یکی از زبان‌های رایج در این کشور یعنی انگلیسی یا اسپانیایی تسلط داشته باشید و مدرک معتبری به شما اعطا شده باشد. همچنین با اخذ تابعیت در این کشور می‌توانید به 140 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید. جذب سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف با هزینه‌های پائین باعث توسعه بازار و اقتصاد در این کشور شده است.

مدارک و هزینه‌های اخذ ویزای کار دومینیکا

با توجه به قوانین و چارچوب‌های تعیین شده در این کشور ارائه مدارک موردنیاز به صورت کامل بسیار مهم هستند. برای مثال شما باید گواهی معتبری از پزشک خود دریافت کنید که صحت و سلامت شما را در 3 سال اخیر برای نداشتن بیماری‌هایی با هزینه درمان و داروی گران یا بیماری‌های مسری را تضمین کند مانند بیماری اچ‌آی‌وی که آزمایشات آن اهمیت زیادی دارند. همچنین اگر سوءسابقه داشته باشید پرونده شما برای اخذ ویزای کار مورد قبول نخواهد بود.

 در مقابل برخی ویژگی‌ها باعث می‌شوند زودتر روند کار را طی کنید. برای مثال تسلط بر زبان انگلیسی یا تحصیلات بالا از نمونه‌های آن هستند که وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا را بهبود نیز می‌دهند. اما به چه مدارکی دیگری برای اخذ ویزای کار نیازمندید؟

این مدارک عبارت‌اند از:

  • فرم اطلاعات تکمیل شده مربوط به اخذ ویزا
  • اصل مدارک شناسایی به همراه کپی آن‌ها
  • 2 قطعه عکس استاندارد
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی ازدواج، محل اقامت و محل تولد
  • پاسپورت با حداقل 12 ماه اعتبار
  • ارائه گواهی پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما در دومینیکا
  • مجوز کار در دومینیکا
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • صورت‌حساب بانکی
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه کاری

همچنین باید مبلغی حدود 90 تا 100 دلار برای اخذ ویزای کار بپردازید. توجه داشته باشید اگر کارآفرینی به دنبال راه‌اندازی مشاغل تجاری در این کشور هستید، باید برای درخواست مجوز کار خود جداگانه اقدام کنید.

نکته قابل‌توجه این است که در سال‌های اخیر اوضاع از لحاظ وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا به ویژه در مناطق آزاد تجاری این کشور توسعه یافته و حدود 600 شرکت در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت هستند و برای افراد بسیار زیادی فرصت شغلی به وجود آمده است. امروزه 80 درصد کالاها و محصولات تولید شده در این مناطق به کشورهای مختلف صادر و در کنار صنایع مختلف در حال پیشروی هستند. از محصولات صادراتی مناطق آزاد تجاری می‌توان به انواع محصولات الکتریکی، پوشاک، ابزار مرتبط با پزشکی و صنایع داروسازی اشاره کرد.

ویزای کار دومینیکا

نرخ بیکاری در دومینیکا

دومینیکا در طی سال‌های اخیر، پس از گذشتن از چالش‌های مختلف اقتصادی توانسته موقعیت مناسبی کسب کند و شغل‌های پردرآمد زیادی به وجود بیاورد. اقتصاد این کشور سال‌های سال وابسته به صنعت کشاورزی و تولید محصولات متفاوت از قبیل نارگیل، موز، صابون و مرکبات بوده که به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی، انگلستان و چین صادر می‌کند.

در کنار همه این‌ موارد و روند توسعه صنعت گردشگری در دومینیکا که نقش مهم و چشمگیر خود را به جهان نشان داده، این کشور توانسته از لحاظ اقتصادی بسیار توسعه یابد و از لحاظ آزادی اقتصادی در رتبه 125 در جهان قرار بگیرد که این رتبه با وجود فجایع آب‌وهوایی و طوفان‌های بزرگی که در سال‌های گذشته در این کشور رخ داده و بسیاری از زیرساخت‌ها را نابود کرده، مناسب است. از دیگر عوامل رشد اقتصاد می‌توان به حوزه بانکداری و حضور بانک‌های معتبر جهان در این کشور اشاره کرد که تأثیر زیادی در وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا گذاشته است.

با این حال در طی سال‌های اخیر نرخ بیکاری در این کشور به 23 درصد رسیده است که این آمار خود، نشان‌دهنده وجود برخی مشکلات در این کشور خواهد بود اما اگر بتوانید موقعیت خود را در این کشور حفظ کنید و به کسب درآمد بپردازید زندگی خوب و مناسب با حقوق و مزایای قابل‌توجهی خواهید داشت. پیش‌بینی می‌شود این نرخ با تأسیس و اتمام برخی پروژه‌های در حال ساخت کاهش یابد چرا که اتمام برخی از این پروژه‌ها باعث رونق بسیاری از بازارها در این کشور خواهد شد. از طرف دیگر حضور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران علتی برای رونق بیشتر کسب‌وکار در این کشور است.

مشاغل موردنیاز در دومینیکا

هرساله فهرستی از مشاغل موردنیاز از سوی دولت برای افراد جویای کار ارائه می‌شود که افراد به خصوص مهاجرانی که می‌خواهند از طریق ویزای کار، اقامت در این کشور را اخذ کنند، بتوانند به درستی برای انتخاب شغل مناسب خود تصمیم بگیرند. روش‌های مختلفی برای اطلاع از شغل‌های موردنیاز این کشور وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها از طریق سایت‌های کاریابی است که در بخش‌های بعد به آن‌ها خواهیم پرداخت و از اهمیت وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا در این زمینه شما را آگاه خواهیم کرد. همچنین شما برای اخذ ویزا و دریافت مجوز کار به یک دعوت‌نامه از سوی کارفرمای خود نیاز دارید که این شرط خود به تنهایی اهمیت شناخت کارفرما و مشاغل موردنیاز را نشان می‌دهد.

شغل‌های موردنیاز در این کشور در سال 2022 به شرح زیر هستند:

  • رهبر تورهای گردشگری
  • مدیر هتل و پیشخدمت
  • پزشک
  • پرستار
  • معلم
  • مهندس کشاورزی
  • وکیل
  • حسابدار

همان‌طور که از این فهرست می‌توان نتیجه گرفت بیشتر مشاغل به سبب توسعه گردشگری در این کشور رو به افزایش است و نیاز به مهندسان کشاورزی از توسعه اقتصادی این کشور سخن می‌گوید. علاوه بر آن، برخی از این مشاغل از دسته شغل‌های پردرآمد این کشور محسوب می‌شوند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

حقوق مشاغل مختلف در دومینیکا

بسیاری از مشاغل در دومینیکا حقوق مناسبی دریافت می‌کنند و اگر شما بتوانید خود را در شغل مورد نظرتان بیابید و مهارت خود را نشان دهید آینده خوبی در این کشور خواهید داشت. همچنین برخی از مشاغل موردنیاز ذکر شده در دسته مشاغل پردرآمد هستند. پس اگر شغل شما مربوط به یکی از مشاغل پردرآمد شود شانس در خانه‌تان را خواهد زد.

به طور کلی پول شما در این کشور بر حسب دلار کارائیب شرقی (XCD) محاسبه می‌شود. بر اساس آمار درآمد افراد از 380 تا 6670 دلار کارائیب متغیر است و هر فرد در یک ساعت مبلغی در حدود 4.05 دلار دریافت می‌کند. ابتدا لیستی از درآمد ماهیانه برخی مشاغل برای شما آماده کرده‌ایم که البته درآمد با توجه به سابقه و رزومه شما متفاوت خواهد بود:

ردیف                     عنوان مشاغل درآمد ماهیانه
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

استاد دانشگاه

معلم

مدیر هتل

مدیر مالی

مدیر رستوران

مهندس معماری

مهندس برق

پرستار

داروساز

حسابدار

2600 دلار

1700 دلار

2500 دلار

3100 دلار

1800 دلار

1700 دلار

2000 دلار

2090 دلار

2000 دلار

2200 دلار

اما مشاغل پردرآمد در دومینیکا چه مقدار حقوق دریافت خواهند کرد و چه تأثیری بر وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا می‌گذارند؟ آیا شغل موردنظر شما شامل این مشاغل می‌شود؟

  • همان‌طور که پیش از این بیان شد حوزه بانکداری یکی از عوامل توسعه اقتصاد این کشور است و بانک‌های بسیار مشهوری در این کشور در حال خدمت‌رسانی هستند. به همین علت یکی از مشاغل پول‌ساز در دومینیکا مربوط به کارمندان و مدیران این حوزه است. درآمد آن‌ها 23 درصد افزایش یافته و سالیانه حدود 70 هزار دلار آمریکا درآمد دارند.
  • از میان افرادی که در بخش سلامت و درمان فعالیت دارند پزشکان بیشترین درآمد را کسب می‌کنند. یک رقم عالی برای پزشکان در دومینیکا کسب درآمد 5000 دلار کارائیب شرقی است. همچنین ارتودنتیست‌ها درآمد خیلی خوبی دارند که معادل 1500 الی 4000 دلار کارائیب است.
  • قضات این کشور نیز یکی از گروه‌هایی هستند که درآمد زیادی کسب می‌کنند. یک فرد در مقام قاضی این کشور درآمدی در حدود 2200 تا 8000 دلار کارائیب دریافت می‌کند. وکلا نیز از این گروه خارج نیستند و درآمد آن‌ها در دومینیکا 1800 الی 5900 دلار است.
  • افرادی که در رشته مهندسی نرم‌افزار کار می‌کنند درآمدی در حدود 4000 دلار کارائیب شرقی دارند.
  • همچنین مدیران مالی درآمد 1500 تا 5000 و مدیران اجرایی 1600 الی 5500 درآمد کسب می‌کنند.

معمولاً میزان مالیات‌بردرآمد برای شرکت‌ها 25 است و همچنین 10 درصد از حقوق کارمندان برای مالیات کسر می‌شود. میزان ساعت کاری در این کشور 40 ساعت است و به شما 2 هفته مرخصی با حقوق و 12 روز تعطیل رسمی تعلق می‌گیرد.

کاریابی در دومینیکا

یکی از شیوه‌هایی که می‌توانید به دنبال شغل موردنظر خود در این کشور بگردید از طریق کنسولگری است که معمولاً لیستی از مشاغل موردنیاز را تهیه می‌کنند. همچنین اگر در این کشور سکونت دارید روزنامه‌ها آگهی‌های کار را منتشر می‌کنند. اما روشی بسیار مطمئن‌تر و آسان‌تر از همه این‌ها وجود دارد که نشان‌دهنده وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا است. یکی از بهترین اقدامات از طریق سایت‌ها و مؤسسات کاریابی است که این روش به صورت حضوری و غیرحضوری امکان‌پذیر خواهد بود.

در هر دو صورت لازم است شما رزومه، سابقه کاری و اطلاعات خود را به این مؤسسات یا سایت‌ها ارائه دهید. اما تفاوت مهمی که در روش غیر‌حضوری وجود دارد این است که شما باید در سایت ابتدا یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

یکی از فواید استفاده از سایت‌های کاریابی این است که در برخی از این سایت‌ها شما می‌توانید فرصت‌های شغلی مناسب خودتان را به همراه نحوه کار و مزایای آن مشاهده و از این شیوه به کارفرمایان درخواست دهید و از طریق یک ارتباط مؤثر زودتر به اهداف خود برسید. اما به هر جهت لازم است کارفرما شما را تأیید کند تا بتوانید گواهی و دعوت‌نامه مورد نیازتان را دریافت کنید.

در روش حضوری نیاز است شما ویزای توریستی را دریافت کرده و تصمیمی قطعی برای سکونت در این کشور اتخاذ کنید و برای همه امور و البته تجربه زندگی در این کشور کاملاً آماده باشید. البته اگر بخواهید به صورت حضوری اقدام کنید احتمالاً کمی باید بیشتر صبر کنید تا کارفرمایان از طریق مؤسسات کاریابی شما را پیدا کنند.

ادامه این مسیر یعنی پس از ثبت آگهی شما و ارتباط با کارفرما برای کسب اطلاعات لازم، در تمامی کشورها تقریباً یکسان است و افراد پس از مصاحبه کاری با کارفرمایان باید قراردادهایی را امضا کنند تا در نهایت مجوزهای لازم و ویزای کار در دومینیکا را به دست آورند. بر اساس نمودار و آمار منتشر شده سختی استخدام در کشور دومینیکا بسیار کمتر از کشورهای دیگر اروپایی و تنها 25 درصد است. پس با این حساب احتمال استخدام شما بسیار زیاد است.

 البته به سابقه کاری و رزومه خود توجه کنید چرا که بررسی و تحقیقات زیادی برای کسب اطلاعات لازم درباره سابقه شما صورت می‌گیرد و در عین حال می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

مؤسسات کاریابی در دومینیکا

در ادامه بخش قبل می‌خواهیم تعدادی از مؤسسات و سایت‌های کاریابی معتبر در دومینیکا را به شما معرفی کنیم تا با اطمینان خاطر بیشتری بتوانید به دنبال فرصت شغلی مناسب خود بگردید و بهبود وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا را با چشمان خود ببینید. از مؤسسات معتبر در برای کاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. Bamboo hr
  2. Workable
  3. Clearcompany
  4. Brazen
  5. Humantelligence
  6. Teamtailor
  7. Recruit Ni
  8. Bryq

همچنین سایت‌های کاریابی که آسان‌ترین روش‌ها را در اختیار شما قرار داده‌اند، عبارت‌اند از:

  1. Jobrapido
  2. Aldaba
  3. Tecoloco.com.do
  4. Indeed
  5. Corotos trabajo

وضعیت اینترنت در دومینیکا

اینترنت یکی از عوامل مهم پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی و غیراینترنتی است و امروزه بسیاری از مشاغل محصولات و مشخصات خود و کسب‌وکارشان را در سایت‌ها منتشر می‌کنند تا مشتریان بیشتری جذب کنند و این وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا را به وضوح نشان می‌دهد. در عین حال مدیریت همین سایت‌ها و کانال‌‌ها در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های مختلف باعث فعالیت و کسب درآمد بسیاری از افراد شده است. حتی اگر صحبت از کسب‌وکار نباشد بسیاری از فعالیت‌های انسان امروزه از طریق اینترنت پیگیری می‌شود که از زمینه نحوه پخت غذا تا جستجو در سایت‌های مختلف علمی متفاوت است.

پس با این حساب و بدون توضیحات اضافی خدماتی که اینترنت به انسان می‌کند غیرقابل‌انکار است. دومینیکا هم شرایط مناسبی برای ارائه اینترنت به ساکنان خود دارد. هزینه 60 مگابایت اینترنت و بیشتر از آن  در این کشور بدون محدودیت خاص در حجم، بین 170 تا 200 دلار است. همچنین وضعیت سرعت اینترنت در دومینیکا به 11904.38 KBps رسیده است. پس نگران فعالیت‌های روزمره و کسب‌وکارهای اینترنتی خود نباشید.

وضعیت اینترنت در دومینیکا

سؤالات متداول وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا

در این بخش به سؤالات متداول شما مهاجران عزیز می‌پردازیم تا به صورت شفاف به آن‌ها پاسخ دهیم:

  1. برای دریافت ویزای کار در دومینیکا ابتدا چه اقدامی لازم است؟

برای دریافت این ویزا ابتدا باید مراحلی را طی کنید تا مجوز کار در این کشور را به دست آورید.

  1. آیا برای دریافت مجوز باید در این کشور ساکن شویم؟

بله تا زمان دریافت مجوز باید در این کشور ساکن شوید که می‌توانید شیوه‌های مختلفی را در نظر بگیرید.

  1. حداقل درآمد در این کشور چقدر است؟

حداقل درآمد در دومینیکا هفته‌ای 60 دلار کارائیب شرقی است و به طور کلی افراد به‌ طور میانگین هر ساعت 4.05 دلار دریافت می‌کنند.

  1. مشاغل پردرآمد در این کشور در چه حوزه‌هایی هستند؟

مشاغل پردرآمد در دومینیکا در حوزه بانکداری و صنایع کشاورزی و توریسم هستند.

  1. ساعت کاری در دومینیکا به چه شکل است؟

مردم به طور معمول از ساعت 9 صبح تا 17 عصر فعالیت می‌کنند و 1 ساعت را برای صرف ناهار اختصاص می‌دهند که حدود 40 ساعت در هفته خواهد بود.

  1. آیا در زمان تحصیل در دومینیکا می‌توان کسب‌وکاری را برای خود انتخاب کرد؟

بله اما قوانین و ساعت مشخصی تعیین شده که برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است. برای مثال برای مقطع کارشناسی حدود 10 ساعت و برای مقطع کارشناسی ارشد حدود 20 ساعت در هفته تعیین شده است.

  1. آسان‌ترین شیوه برای پیدا کردن کار در دومینیکا چگونه است؟

بهترین و آسان‌ترین شیوه استفاده از سایت‌های کاریابی یا مؤسسات کاریابی است البته اگر شرایط حضور در این کشور را دارید بهتر است از هر دو روش اقدام کنید تا زودتر به نتیجه برسید.

سخن پایانی

فرصت‌های شغلی با درآمدهای بالایی که در این کشور برای شما در نظر گرفته شده، می‌تواند این امکان را به شما بدهد که زندگی سرشار از آرامش و آسودگی را در دومینیکا تجربه کنید و از وضعیت کار و اینترنت در دومینیکا رضایت کامل داشته باشید. اما برای کسب این آرامش باید در اولین قدم به دنبال وکلای مجرب و ماهری باشید تا از پیچ‌وخم‌های مهاجرت به یک کشور دیگر به سادگی عبور کنید. گروه سرمایه‌گذاری ایساتیس این امکان را به شما می‌دهد که از موانع خود بگذرید و نگرانی‌ها را از ذهنتان دور کنید. از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، از شما قدردانی می‌کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.