آشنایی با جاذبه های گردشگری دومینیکا

“جزیره بکر کارائیب”، بهشتی ناب برای غواصان، طبیعت نوردان و طبیعت دوستان شناخته شده است. عظیم ترین جزیره بادسویه و سرزمین خارق العاده ای از آتش فشان ها با انبوهی از جنگل ها، آبشارها، دریاچه ها، تنگه ها و رودخانه ها، بهار های آتشین و دلنشین و بلند ترین کوه ها در شرق کارائیب از جاذبه های گردشگری دومینیکا می باشند. تا این جاذبه های خاص را از دست نداده اید، جهت اخذ شهروندی دومینیکا اقدام کنید.

جاذبه های گردشگری دومینیکا

پناهگاه هایی با خانه های روستایی ساحلی و سواحل سنگی ماسه سیاه، مکانی جذاب برای غواصی و شنا فراهم کرده است. تنوعی از فرهنگ های شیفته کننده مختلف در کنار جذابیت های ورزشی دومینیکا وجود دارد. ادغامی از فرهنگ بریتانیا، فرانسه و هند غربی در بطن مردم دومینیکا گنجانده شده است. بزرگترین سرزمین جامعه هندی کارائیب، به جاذبه های گردشگری دومینیکا اضافه کرده است. روسو رنگارنگ، شهر اصلی و پایتخت جزیره دومینیکا، گلچینی از ریشه های غذا، هنر، زبان و فرهنگش را به نمایش گذاشته است.        

طوفان ماریا در سال 2017 کشور دومینیکا را تحت تأثیر قرار داد و 90% ساختار جزیره را نابود کرد اما عملیات بازسازی به سرعت انجام شد و پیشرفت خوبی داشت. هم اکنون بسیاری از سازه های روسو، در برابر طوفان مقاوم شده اند.

به دلیل وجود تنها 2 فرودگاه کوچک در دومینیکا، این جزیره به عنوان ناب ترین مقصد تفریحی و تفرجگاه های ساحلی عظیم در جزایر کارائیب باقی مانده است. بازدید کننده های زیادی در سفرهای کشتی یک روزه و یا چند روزه از جزایر دیگر به دومینیکا سفر می کنند. برخی افراد برای فرار از سرما، فصل زمستان را در این جزیره سپری می کنند.

هر چه که شما را تشویق به حضور در این جزیره با شکوه می کند، در ادامه متن می توانید ببینید.

پارک ملی مورن تروی پایتونز(Morne Trois Pitons) جواهر دومینیکا

بازتاب دهنده نمای درونی کوه مانند جزیره، این پارک خاستگاه اصلی جنگل های گرمسیری- جنگل های وسیع به همراه سرخس ها و ارکید های وحشی تا ابرهای کم ارتفاع که تا شیب های با ارتفاع 1424 متر کشیده شده است. مکان تاریخی ثبت شده در یونسکو با 1700 هکتار از دریاچه های زیبا، چشمه های جوشان و چشمه پوشیده شده از مه Boeri و بسیاری از آبشار های خیره کننده دومینیکا مانند آبشار ویکتوریا، ترافالگار، حوضچه امرالد و آبشار میدلهام در این جنگل انبوه وجود دارد.

  • در تنگه تیتو، می توانید در استخری با رنگ سبز یشمی در مسیری باریک و  صحرایی تا آبشاری زیبا شنا کنید. مکانی که صحنه ای از فیلم دزدان دریایی کارائیب در آن فیلم برداری شده است. از دیگر عجایب این پارک می توان به دره پریشانی مه آلود، محل خروش تالاب لجن های رنگ های روشن بهاری گرم و چشمه های جوشان کوچک اشاره نمود. نقطه شروع بازدید از این پارک، دهکده لاودات Laudat در 11 کیلومتری روسو است.
  • دریاچه های خروشان از مشهورترین جاذبه های گردشگری دومینیکا در پارک ملی مورن تروی پایتون می باشد. منظره دلهره آور دریاچه های خروشان و آب سبز در انتهای مسیر هیجان انگیز و پاکوب 3 ساعتی در بین جنگلی انبوه آرام گرفته است.  

جغرافی دانان بر این باورند که دریاچه فعال خروشان به عرض 63 متر، دومین دریاچه بزرگ جهان است، آتشفشانی جاری و فعال که با شکافی در سطح زمین، گازهای داغ از درون آن به بیرون روانه می شود. درجه دما در لبه دریاچه به 82-92 درجه سانتی گراد می رسد و در نقطه مرکزی به نقطه جوش می رسد. اگر پس از بارش های شدید در این منطقه پیاده روی می کنید، بدانید که شیب ها به شدت لغزنده و گلی هستند.

سایر جاذبه های گردشگری دومینیکا

آبشار ویکتوریا

یکی از تاثیر گذارترین و مناطق فتوژنیک آبشارهای جزیره است. این جاذبه گردشگری دومینیکا در همان پارک مورن تروی پایتون قرار دارد که به شکل رودخانه سفید از بالای  صخره ای به استخری گرم در پایین جاری است. املاح معدنی رنگی سفید شیری به آب بخشیده اند. کفش های مناسب آب را بپوشید و حدود 40 دقیقه پیاده روی در رودخانه و تخته سنگ های رودخانه با تقلا پیاده روی کنید. بعد از پیاده روی طاقت فرسا، در استخر آب گرم می توانید استراحت کنید. حتما از راهنما در مسیر صخره ای لغزنده استفاده کنید.
    

پیاده روی به سمت آبشار، ترافالگار یکی از تفریحات مشهور در جاذبه های گردشگری دومینیکا است. این آبشار دوقلو در انتهای مسیری 10 الی 15 کیلومتری در جنگلی از گیاهان زنجبیل و ارکید های وانیلی به پایان می رسد. بخار سرد آبشارهای ترافالگار از کوه ها منشأ می گیرد و به چشمه معدنی داغ منتهی می شود که می توانید با غوطه ور شدن در صخره های خشک شده از سولفور کف دریاچه لذت ببرید.

بیشتر بازدید کنندگان جاذبه های گردشگری دومینیکا برای طبیعت و پیاده روی در آن از این جزیره بازدید می کنند هر چند می توانید تکه هایی از طبیعت با شکوه را در این جزیره پیدا کنید.

سواحل دومینیکا

سواحل دومینیکا، ادغامی از زیبایی های ماسه های سیاه آتشفشانی است، اما این ماسه ها به رنگ خاکستری هم با توجه به بازتاب نورقابل مشاهده هستند. ساحل مرو Mero یکی از سواحل معروف جاذبه های گردشگری دومینیکا می باشد. فاصله این ساحل از پایتخت این جزیره، روسو 25 کیلومتر است. همچنین از معروف ترین سواحل برای کشتی های توریستی یا همان کروزها است. در این ساحل، فروشگاه های زیادی وجود دارد از اجاره کلبه هایی از بامبو تا اجاره کردن چتر و تخت های ساحلی و فروشگاه هایی با محصولات و صنایع دستی دومینیکایی وجود دارد. اگر به دنبال تفریحی در پورتس موث، دومین شهر بزرگ دومینیکا هستید، می توانید به ساحل لاک پشت بنفش بروید. ساحلی از سرتاسر درختان نخل با خاک هایی به رنگ بژ و رستوران های هم نام در امتداد این ساحل حضور دارند. رقیب قسمتی از این ساحل جذاب در جابه های گردشگری دومینیکا، ساحل باتیبو در دورترین نقطه شمالی ساحل است. دسترسی به این ساحل یکی از ماجراجویی های دومینیکا است که باید از مسیری صخره ای پر چاله با ماشین های 4 چرخ عبور کرد، البته میتوان در بلندی ها ماشین ATV  را پارک کرد و پیاده روی سخت را در ساحل تجربه کرد. به محض رسیدن به باتیبو، جنگلی انبوه از نارگیل ها را در باریکه از ساحل مشاهده می کنید. تعجب نکنید که این ساحل دلربا، لوکیشن فیلم برداری دزدان دریایی کارئیب بوده است.

ساحل شامپاین مورد توجه بسیاری از بازدید کنندگان جاذبه های گردشگری دومینیکا است. ساحل شامپاین با جاذبه معروف آب های گرم و جباب های گرم فعال است.

پارک ملی

پارک ملی کبریت، در شمال غربی این جزیره، با جنگل های باران زا با شکوه، زمین های غرقاب، سواحل ماسه مشکی و صخره های مرجانی چشم نواز را داراست. در بالاترین قسمت این شبه جزیره، نمایی پانوراما از مناظر را می توان مشاهده کرد. صخره هایی که فرصت بینظیری برای غواصی و شنا کردن فراهم کرده است. این پارک یکی از مکان های تاریخی جذاب جاذبه های گردشگری دومینیکا نیز محسوب می شود. در این مکان، شما می توانید فورت شیرلی، پادگان بریتانیایی قرن 18ام با منظره ای نفس گیر از خلیج پرینس روپرت را مشهاده کنید. موزه ای کوچک در هنگام ورود، تاریخچه نظامی دومینیکا را بازتاب می دهد. پیاده روی از مسیر جنگلی با عبور مخروبه های پادگان و دورنمایی از شهر پورت موث، جنگل های با شکوه و دریای آبی در آن سو می گذرد. نیمکت ها این محدوده را پوشانده اند که می توان در طی این مسیر نفسی تازه کرد. مکانی که با تاریخ عجین شده است و ساعت ها میتوان غرق در تماشا و ثبت خاطرات سپری کرد.

در قابی از جنگل های زیبا، روسو پایتخت دومینیکا سکنی گزیده است. شهری مملو از دهکده های هند غربی و بازارهای شلوغ با حسی دل انگیز می توان مشاهده کرد. برخلاف دیگر پایتخت های کارائیب، با فروشگاه های زنجیره ای پر زرق و برق و تجملاتی روبه رو نمی شوید. مغازه هایی محلی با محیطی دوستانه و بومی.

در سال 2017، طوفان ماریا ساختمان های این شهر را تخریب کرد اما شهر به طور شگفت انگیزی مجدد بازسازی و با ساختاری مقاوم در برابر طوفان از نو ساخته شد. اسکله روسو، تفرجگاه کشتی ها و گردشگران زیادی قرار می گیرد. در بازار قدیمی دومینیکا میوه های تازه استوایی، سبزیحات، سبد ها و محصواتی از نارگیل بعنوان سوغات بفروش می رسید.

قلعه سنت پاتریک

قلعه سنت پاتریک، با سبکی از قرن 19ام رنسانس، یکی از مکان های معروف دومینیکا است. از دیگر  مناطق گردشگری این کشور، باغ بوتانیک و موزه دومینیکا است. در این موزه، تاریخچه های از برده داری، دورگه ها و سرخ پوستان نمایان شده است.

باغ استوایی پاپیلوت

باغ زیبا استوایی پاپیلوت (کاغذ های مومی) بهشتی برای هنرمندان، گیاه شناسان و عکاسان است. این باغ 10 هکتاری پوشیده شده با کمی بخار و زیست بومی دل انگیز قرار گرفته است. مسیر این باغ با شکوفه هایی از زنجبیل، درختان بامبو، ارکیده های بومی، بگونیا پوشیده شده است. همچنین جانورانی مانند غورباقه، پرندگان و پروانه ها در باغ ها وجود دارد. قسمتی از این زمین، نمایی از کوه ها و دره ها نمایان می شود و با غوطه ور شدن در استخری از مواد معدنی می توانید لذت ببرید. آبشار دوقلو ترافالگار در بالای تپه این باغ قرار دارد.

معروفترین محل غواصی و شنا در جاذبه های گردشگری دومینیکا، صخره شامپاین در قسمت جنوب غربی ساحل قرار دارد. حباب هایی که به علت فعالیت های دمایی در زیر صخره ها بوجود آمده با فاصله چند قدمی تا ساحل خودنمایی می کند. خفاش ماهی، اسب آبی، نیزه ماهی، هشت پا، سفره ماهی و ماهی های خزنده در اعماق این آب گرم زیست می نمایند. همچنین می توانید در اعماق این آب ها تا قسمت ساحل ماسه مشکی شامپاین شنا کنید. ولی تفریح با کشتی های کروز آرامش بیشتری را ارمغان می آورد.   

قلمرو کالیناگو

قلمرو کالیناگو بزرگترین قوم کالیناگو را در خود جای داده است. اگر کمی علاقه مند به آشنایی با فرهنگ این قوم دارید، در 20 مایلی روسو به راحتی در روستای بارانا آتی، دهکده نمونه  کالیناگودر شمال شرقی دومینیکا دیدن نمایید. از این قلمرو، آشیانه هایی در میان درخت نان و موز، نمایی از خوشه ساختمان های سنتی چوبی را می توان نام برد. صنایع دستی در این دهکده سبد ها و زیر انداز ها و اطلاعات درمانی از گیاهان دارویی بومی را مشاهده کنید. کارائیب ها از طریق ماهی گیری و کشاورزی همچنین گردشگری امرار معاش می کنند.   

فستیوال ها جزیی از بهترین جاذبه های گردشگری دومینیکا محسوب می شوند. جشن های زنده، موسیقی، دهکده ها و ساحل همگی در یک مکان به جذابیت این فستیوال ها افزوده است. فستیوال کالیپسو، ملکه، لباس ها و حرکات آکروباتیک از جشن های دومینیکا هستند. این جشن ها 2 هفته قبل از لنت، در دوره سنتی مردی گراس برگزار می شوند.

  • از آپریل تا ژوئن فستیوال هنر دومینیکا DOMFESTA نمایشی خارق العاده از رقص، موسیقی، هنرهای عالی، غذاها و فرهنگ است. جشنواره غواصی و یا شیرجه در ابتدای ژوئیه با پیشنهادات خاص تفریحی مانند تماشا نهنگ ها، توذهای قایق سواری با کنوئه و جشنواره  جهانی موسیقی کروئل که سالانه در اکتبر برگزار می شود، همراه است.
  • از اکتبر تا نوامبر جشنواره استقلال دومینیکا برگزار می شود. در این جشنواره لباس های سنتی، غذاها، موسیقی، رقص ها و پایکوبی ها به نمایش گذاشته می شود.
امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.