روش های مهاجرت به انگلیس + معرفی انواع روش ها با شرایط آنها

به گفته دولت بریتانیا، 612000 نفر در سال 2019 به بریتانیا نقل مکان کردند. در نتیجه رشد اقتصادی، فرصت های کاری و مزایای اجتماعی، انگلیس به یک کشور مقصد برتر برای اکثر مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. اما، اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، باید چند فاکتور اساسی و روش های مهاجرت به انگلیس را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید بیش از شش ماه بمانید، به ویزا انگلیس نیاز دارید. عامل مهم دیگری که باید در نظر داشت این است که برخی از مسیرهای مهاجرت پیچیده تر از بقیه هستند. به عنوان مثال، یکی از ساده ترین راه ها برای مهاجرت به انگلستان، درخواست ویزای کار است و برای آن، باید معیارهای واجد شرایط را داشته باشید.

روش های مهاجرت به انگلیس

روش های مهاجرت به انگلیس

برای مهاجرت به انگلستان، می توانید با انجام مراحل زیر برای ویزا کاری طولانی مدت درخواست دهید:

  1. یافتن شغل
  2. نوع صحیح ویزا را پیدا کنید.
  3. اقدام برای ویزا
  4. نقل مکان به انگلستان
  5. اقامت دائم انگلیس یا طرح Indefinite Leave To Remain

یافتن شغل

قبل از اینکه قصد مهاجرت داشته باشید باید یک شغل یا پیشنهاد کاری در انگلستان داشته باشید تا بتوانید برای ویزا کاری خود اقدام کنید. اگر علاقه مند به ویزا حمایتی هستید، باید اطمینان حاصل کنید که کارفرما شما را از لحاظ مالی حمایت می کند.

نوع صحیح ویزا را پیدا کنید.

بنا به مهارت شما و نوع کاری که در انگلیس به دنبال آن هستید، روش های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد.

تعدادی از رایج ترین انواع ویزا کار عبارتند از:

  • ویزای مبتکر یا ویزای راه اندازی
  • ویزای کار ماهر
  • ویزای ورزشکار بین المللی

باید مطمئن شوید که نوع ویزا مورد نظر شما مسیری برای اقامت دائم دارد.

اقدام برای ویزا

هنگامی که فهمیدید برای کدام ویزا می خواهید درخواست دهید، باید مدارک خود را آماده کرده و درخواست ویزا خود را ارسال کنید. معمولاً باید در یک دفتر نمایندگی محلی برای ویزا درخواست دهید و منتظر تصمیم باشید. روند درخواست ویزا ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد و بستگی به نوع ویزا دارد که درخواست داده اید. شما می توانید مراحل اخذ ویزا انگلیس خود را به متخصصین گروه سرمایه گذاری ایساتیس واگذار کنید تا در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بگیرید.

نقل مکان به انگلستان

اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، دفتر ویزا ایمیل یا نامه ای را با تصمیم و جزئیات اتفاقات بعدی برای شما ارسال می کند. علاوه بر این، برچسبی بر روی پاسپورت خود دریافت خواهید کرد که به عنوان “vignette” شناخته می شود که جزئیات وضعیت مهاجرت شما مانند نوع ویزا، اعتبار ویزا شما و غیره را نشان می دهد.

پس از ورود به بریتانیا، باید مجوز اقامت بیومتریک خود (BRP) را از اداره پست دریافت کنید (اگر خارج از بریتانیا درخواست داده باشید). شما می توانید از BRP خود به عنوان مدرک شناسایی و اثبات حق زندگی و کار در بریتانیا استفاده کنید.

اقامت دائم انگلیس یا همان طرح Indefinite Leave To Remain

در این روش مهاجرت به انگلیس، بعد از اینکه پنج سال با ویزا کاری خود در بریتانیا زندگی کردید، می توانید درخواست خود را برای اقامت دائم(ILR) دریافت کنید. ILR به شما این امکان را می دهد که بدون محدودیت در انگلیس زندگی کنید و سپس اگر واجد شرایط هستید، می توانید برای شهروندی درخواست دهید.

شرایط لازم برای مهاجرت به انگلستان

شرایط لازم برای مهاجرت به انگلستان

قبل از اینکه بتوانید سوار هواپیما به مقصد بریتانیا شوید، مدارک مورد نیاز خاصی وجود دارد که باید همراه خود داشته باشید.

شما باید در آزمون مهارت زبان انگلیسی (SELT Test) شرکت کنید. پس از شرکت در آزمون Skills For English SELT، باید مدرکی مبنی بر قبولی در آزمون خود ارائه دهید.

چه برای شغل یا برای ثبت نام در دانشگاه به انگلستان مهاجرت کنید، باید تمام مدارک مورد نیاز برای انجام این کار را به همراه داشته باشید. این مدارک عبارتند از:

  • تجربه شغلی شما
  • هر گونه گواهینامه ای که برای حرفه شما لازم است.
  • کلیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کلاس ها

یکی از الزاماتی که بسیاری به آن فکر نمی کنند، اثبات وجوه کافی است. باید نشان دهید که مقدار کافی وجوه در حساب بانکی خود دارید یا زمانی که برای تامین هزینه های زندگی خود در روزهای ابتدایی ویزا کاری یا دانشجویی در آنجا هستید، به اندازه کافی درآمد کسب خواهید کرد.

در نهایت، شما باید گواهی سلامت و مراجع شخصیت خود را ارسال کنید. این اسناد به شما کمک می کند تا برای ویزا خاصی که درخواست می کنید واجد شرایط شوید. برخی مشاغل به اطلاعات بهداشتی بیشتری نسبت به مشاغل دیگر نیاز دارند، مانند اثبات منفی بودن آزمایش سل برای کارکنان مراقبت های بهداشتی.

سیستم امتیاز ویزا در انگلستان

سیستم امتیاز ویزا در انگلستان

واجد شرایط بودن برای هر ویزا، مستلزم کسب امتیاز کافی است. امتیازهایی که شما نیاز دارید با ویزا درخواستی شما تعیین می شود. اگر امتیاز کافی برای یک ویزا به دست نیاوردید، ممکن است واجد شرایط ویزا دیگری باشید.

این امتیاز برای روش های مختلف مهاجرت به انگلیس متفاوت است. نحوه کسب امتیاز توسط ویژگی های مختلف تعیین می شود. این ویژگی ها شامل سن، درآمد، زبان، مدارک تحصیلی و سرمایه شما می شود.

اینکه آیا بتوانید هزینه اقامت خود در بریتانیا را تامین کنید و مهارت انگلیسی شما به طور قابل توجهی بر کسب امتیاز برای درخواست ویزا تأثیر می گذارد.

امتیاز برای سن

بسته به سن شما، از 5 تا 20 امتیاز کسب خواهید کرد. سیستم امتیاز ویزا به نفع متقاضیان جوان تر است، به این معنی که آنها امتیاز بیشتری نسبت به افراد مسن دریافت می کنند.

امتیاز برای مهارت زبان انگلیسی

صرف نظر از اینکه اهل کجا هستید، برای توانایی خود در صحبت کردن، نوشتن و خواندن زبان انگلیسی باید 10 امتیاز کسب کنید. برخی از سطوح ویزا فقط نیاز به شرکت در آزمون های خواندن و مکالمه انگلیسی دارند، در حالی که برخی از آنها به هر سه نیاز دارند.

اگر اهل کشوری هستید که زبان انگلیسی در آن زبان رسمی نیست، باید در یک آزمون شرکت کنید.

امتیاز برای درآمد

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد توانایی مالی برای تامین هزینه اقامت خود در بریتانیا برای روزهای اولیه را دارید. بسته به اینکه برای کدام سطح درخواست می دهید، 5 تا 20 امتیاز یا 15 تا 45 امتیاز کسب خواهید کرد.

امتیاز برای صلاحیت ها

بسته به نوع سطح، آنها مدارک تحصیلی شما را ارزیابی می کنند. برخی از سطوح، توانایی های شما را در مقیاس امتیازی از 5 تا 15 ارزیابی می کنند و برخی دیگر از 30 تا 50 امتیاز می دهند.

امتیاز برای گواهی Sponsorship

هنگامی که برای استخدام به انگلستان مهاجرت می کنید، به ویزا کار نیاز دارید. داشتن گواهی اسپانسری به شما در گرفتن ویزا کمک می کند. شما می توانید از 30 تا 50 امتیاز برای گواهی Sponsorship کسب کنید.

امتیاز تجربه انگلستان

برخی از سطوح ممکن است تجربه شما در انگلستان را هنگام اعطای امتیاز به ویزا شما در نظر بگیرند. اگر تجربه ای در انگلستان داشته باشید، ممکن است 5 امتیاز کسب کنید.

آیا می توانید بدون کار به انگلستان مهاجرت کنید؟

اگر فوق العاده با استعداد یا ثروتمند هستید یا ارتباط خانوادگی در بریتانیا دارید، می توانید بدون شغل به انگلیس مهاجرت کنید. در عوض، می توانید برای یکی از ویزاهای زیر اقدام کنید:

  • ویزا اجدادی انگلستان: اگر واجد شرایط باشید، می توانید برای ویزا درخواست دهید و ثابت کنید که پدربزرگ یا مادربزرگ شما در بریتانیا متولد شده اند. علاوه بر این، این ویزا برای شهروندان کشورهای مشترک المنافع نیز در دسترس است.
  • ویزا ملی خارج از کشور بریتانیا: اگر بتوانید ثابت کنید که با مستعمرات قبلی مشترک المنافع ارتباط دارید، ممکن است واجد شرایط دریافت این ویزا باشید.
  • ویزای سرمایه گذاری: اگر حداقل 2 میلیون پوند برای سرمایه گذاری در انگلستان داشته باشید، می توانید این ویزا را دریافت کنید.
  • ویزا استعدادهای جهانی: اگر دستاوردهای برجسته ای در زمینه های زیر دارید می توانید برای این ویزا درخواست دهید:
    • دانشگاه یا تحقیق
    • هنر و فرهنگ
    • تکنولوژی دیجیتالی

شما همچنین می توانید برای تحصیل به انگلستان مهاجرت کنید، اما ویزای دانشجویی در اغلب موارد کوتاه مدت است.

ازدواج یکی از روش های محبوب مهاجرت به انگلیس

اگر می خواهید برای ازدواج یا ثبت مشارکت مدنی به بریتانیا سفر کنید، باید برای ویزا ازدواج درخواست دهید.

مهاجرت به انگلستان برای پیوستن به اعضای خانواده

اگر اعضای خانواده شما در بریتانیا زندگی می کنند، می توانید برای پیوستن به آنها نقل مکان کنید. برای این منظور باید جهت اخذ ویزای اعضای خانواده درخواست دهید:

  • ویزای خانواده برای پیوستن به همسرتان
  • ویزای خانواده برای پیوستن به والدین
  • ویزای خانواده برای کودکان
  • ویزای خانواده برای بستگانی که نیاز به مراقبت طولانی مدت دارند.

مجوز خانواده معمولاً دو سال و نیم اعتبار دارد، اما بسته به نوع ویزا، اعتبار آن تغییر می کند.

ویزا دانشجویی یکی از بهترین روش های مهاجرت به انگلیس

ویزا دانشجویی یکی از بهترین روش های مهاجرت به انگلیس

محدودیتی در تعداد دانشجویان بین المللی که می توانند برای تحصیل به انگلستان بیایند وجود ندارد. سیستم درخواست ویزا دانشجویی به آنها این امکان را می دهد که اگر خارج از بریتانیا درخواست می کنند، شش ماه قبل از شروع دوره اقدام کنند.

دولت همچنین ویزای فارغ التحصیلی را راه اندازی کرده است تا به دانشجویانی که مدرک خود را به پایان رسانده اند اجازه اقامت دو ساله در بریتانیا را بدهد. این مدت برای کسانی که مدرک دکترا گرفته اند به سه سال افزایش می یابد.

ویزا کارمند بهداشت و مراقبت چگونه است؟

ویزا کارمند بهداشت و مراقبت برای پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی در دسترس است.

واجدین شرایط برای این ویزا از طریق فرآیند درخواست پشتیبانی می شوند. متقاضیان موفق از پرداخت هزینه اضافی بهداشتی مهاجرت معاف خواهند بود.

چگونه می توانید تابعیت انگلستان را دریافت کنید؟

اگر حداقل پنج سال در بریتانیا زندگی کرده باشید، می توانید شهروند بریتانیا شوید. با این حال، برای واجد شرایط بودن برای شهروندی باید حداقل 12 ماه قبل از ارسال درخواست خود، ILR خود را داشته باشید. علاوه بر این، باید آزمون «زندگی در بریتانیا» را نیز تکمیل کنید و ثابت کنید که دانش کافی از زبان انگلیسی را دارید.

نکات مهم روش های مهاجرت به انگلیس

قبل از برنامه ریزی برای مهاجرت به بریتانیا، باید چند نکته ضروری را در نظر داشته باشید:

  • پیدا کردن مسکن: در مورد محل سکونت خود باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. اگر می توانید، سعی کنید قبل از نقل مکان به انگلستان، یک آپارتمان یا خانه مدنظر داشته باشید تا پس از ورود وقت خود را برای دیدن املاک و مستغلات تلف نکنید. همچنین، اگر قصد دارید پس از حضور در آنجا حساب بانکی باز کنید، به آدرس خانه نیاز دارید.
  • باز کردن حساب بانکی: برای پرداخت ها و اغلب کارهای مالی در بریتانیا، باید حساب بانکی و کارت‌های نقدی داشته باشید. برای افتتاح حساب بانکی باید آدرس معتبری داشته باشید. اما، اگر این کار را نکنید، می‌توانید از شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، استفاده کنید.
  • برای درخواست شماره بیمه ملی آماده شوید: شماره بیمه ملی شما (NINO) شماره حسابی است که سهم بیمه و مالیات پرداختی شما را ردیابی می کند. اگر BRP دارید، ممکن است شماره قبلاً روی کارت مهر شده باشد. اما، در صورتی که نداشته باشید، باید برای شماره درخواست دهید. به خاطر داشته باشید که فقط پس از اینکه در بریتانیا باشید می توانید برای NINO درخواست دهید.
5/5 - (8 امتیاز)

به این مقاله امتیاز دهید

0%

امتیاز کاربران: 4.63 ( 2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.