آشنایی با بازار قدیمی دومینیکا

بازار قدیمی دومینیکا که با نام‌های Old Market Plaza و Dawbiney Market Square نیز شناخته می‌شود، بازاری است که در روزو، پایتخت جزیره دومینیکا در دریای کارائیب واقع شده است. 

دومینیکا کشوری جزیره‌ای است که در ناحیه آنتیل کوچک در جنوب گوادلوپ و شمال غربی مارتینیک واقع شده است. دومینیکا که به‌خاطر جنگل‌های بارانی دلپذیر و آب و هوای گرم و استوایی شهرت دارد، یک مکان تفریحی محبوب است که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آبی و زمینی را ارائه می‌دهد.

روزو کجاست؟

روزو پایتخت و بزرگترین شهر دومینیکا با 14725 نفر جمعیت است. این یک سکونتگاه شهری کوچک و جمع و جور در محله سنت جورج بوده و توسط دریای کارائیب، رودخانه روزو و مورن بروس احاطه شده است. این روستا که در محل دهکده باستانی هندی کالیناگو Sairi ساخته شده است، قدیمی ترین و مهم ترین سکونتگاه شهری در جزیره دومینیکا است. این در ساحل غربی دومینیکا است و ترکیبی از معماری مدرن و استعماری فرانسوی دارد. روزو مهمترین بندر دومینیکا برای تجارت خارجی محسوب می‌شود. برخی از صادرات آن شامل موز، روغن خلیج، سبزیجات، گریپ فروت، پرتقال و کاکائو است. بخش خدمات نیز بخش بزرگی از اقتصاد محلی است.

بازار قدیمی دومینیکا

بازار قدیمی دومینیکا

این بازار با سابقه ای بیش از 300 سال، محل برگزاری جلسات مهم سیاسی، مرکز تجارت برده‌های استعماری جزیره و محل اجرای اعدام ها بود.

این میدان که در پشت موزه امروزی دومینیکا در کنار دریا قرار دارد، در دوران استعمار یک بازار پر رونق بود و این میدان مکانی بود که تمام معاملات عمده بین دومینیکا و جزایر اطراف، از کالاها گرفته تا تجارت برده، در آن انجام می‌شد. در سال 1988، این میدان به عنوان یک مرکز صنایع دستی با مغازه ها برای نمایش صنایع دستی دومینیکا بازسازی شد. امروزه شامل غرفه‌هایی است که جواهرات دست ساز، لباس، ادویه جات و غیره می‌فروشند.

گروه سرمایه گذاری ایساتیس یکی از قدیمی‌ ترین نمایندگان شهروندی دومینیکا در کشور ایران می‌باشد. این گروه با آغاز فعالیت خود، طی توافق نامه‌ای با کشور دومینیکا تصمیم به اخذ تابعیت و شهروندی کشور دومینیکا و همچنین اخذ پاسپورت دومینیکا در کمترین زمان، برای تمامی ایرانیان کرده است.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.