آشنایی با باغ گیاه شناسی دومینیکا

باغ گیاه شناسی دومینیکا زمانی تأسیس شد که این جزیره هنوز مستعمره امپراتوری بریتانیا بود. دولت ولیعهد در سال 1889 برنامه ریزی باغ ها را با هدف تشویق تنوع محصول و ارائه نهال هایی که به درستی تکثیر شده اند به کشاورزان آغاز کرد. 16 هکتار زمین، که قبلاً مزرعه قند در املاک باث بود، در سال 1891 توسط مالک آن، ویلیام دیویس، به دولت فروخته شد.

باغ گیاه شناسی دومینیکا

کاشت این باغ ها در سال 1890 آغاز شد. اولین سرپرست آن چارلز موری از باغ گیاه شناسی سلطنتی ادینبورگ بود. جوزف جونز مدیریت آن را در سال 1892 بر عهده گرفت و در طول زندگی خود درگیر آن بود. جونز همچنین اولین سرپرست اداره امپراتوری کشاورزی هند غربی در سال 1898 شد. گیاه شناسان باغ های کیو در انگلستان انواع گونه های گرمسیری را از سراسر جهان عرضه کردند. اگرچه هدف اصلی آن اقتصادی و تجربی بود، جونز گیاهان زینتی را برای جذاب کردن زمین معرفی کرد.

باغ گیاه شناسی دومینیکا

این باغ در دهه 1930 به عنوان یکی از بهترین باغ های گیاه شناسی در هند غربی شناخته شد. باغ ها توسط طوفان دیوید در سال 1979 به شدت آسیب دید که بسیاری از درختان قدیمی و چشمگیر آن را از بین برد. یکی از درختان، یک درخت غول پیکر آفریقایی بائوباب بود که سقوط و به اتوبوس خالی مدرسه برخورد کرد. درخت و اتوبوس به عنوان یادگاری از ویرانی درون باغ ها باقی مانده است.

امکانات باغ گیاه‌شناسی دومینیکا

باغ گیاه‌شناسی دومینیکا با مساحت 40 جریب در زیر تپه سرسبز مورن بروس واقع شده و در حدود 50 متری رودخانه روزو واقع شده است. این منطقه از زمین های مواج بزرگترین بخش فضای نیمه باز در شهر روزو است. با ارتفاع حدود 66 فوت (20 متر) از سطح دریا، باغ گیاه شناسی سالانه تقریباً 85 اینچ (218 سانتی متر) بارندگی دریافت می کند و شرایط مساعد برای رشد طیف گسترده ای از گیاهان استوایی دارد.

باغ ها در دو بخش مجزا ایجاد شد: بخش زینتی و بخش اقتصادی. دومی به تحقیق و تکثیر گیاهان با اهمیت اقتصادی اختصاص داشت.

امکانات باغ گیاه‌شناسی دومینیکا

باغ گیاه شناسی از چندین طوفان گرمسیری جان سالم به در برده است. با وجود این عقب‌نشینی‌ها، باغ‌ها همچنان تنها فضای باز شهر را در اختیار شهروندان و بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. این مکان همچنان محیطی ایده آل برای مسابقات کریکت، رژه های ملی و جشن های فرهنگی، مراسم مذهبی در فضای باز و فعالیت های تفریحی است و زیبایی و آرامش آن هنوز هم آن را به عنوان یکی از جواهرات کارائیب نشان می دهد.

با گرفتن شهروندی دومینیکا می توانید از تمام مناظر بکر و زیبا این جزیره بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.