راهنمای سفر به دومینیکا که باید بدانید!

از کجا باید با دومینیکا شروع کرد، وای! این کشور کاملاً فراتر از هر انتظاری مرا شگفت زده کرد. با آمدن به زمین در باند فرودگاه کوچک، می دانستم که سفر به دومینیکا یک سفر ویژه خواهد بود، و برای ماجراجویی شما در جزیره طبیعت هیجان زده هستم.

امیدواریم این راهنمای سفر دومینیکا به شما بینش لازم را بدهد تا از سفر خود به این جزیره باورنکردنی نهایت استفاده را ببرید، جزیره‌ای که اکنون تکه‌ای از قلب من را در اختیار دارد. پس با گروه سرمایه گذاری ایساتیس همراه باشید.

سرزمینی که در آن انبه ها لذیذ، آب های طراوت بخش، و بوق زدن های بوق در آن شما را به لبخندی وادار می کند که چهره های دوستانه از پشت پنجره ها احوالپرسی های کوتاهی را رد و بدل می کنند.

آنچه در دومینیکا باید دید

البته نکته اصلی در سفر به دومینیکا خود طبیعت است. پیاده‌روی، ورزش‌های آبی و لذت بردن از سرعت پایین‌تر زندگی، اساس یک سفر عالی دومینیکا را تشکیل می‌دهند، اما راه‌های دیگری نیز برای سرگرم کردن خود وجود دارد.

برترین فعالیت های طبیعت در دومینیکا

بیایید با نقشه اصلی جزیره طبیعت، فعالیت های طبیعت شروع کنیم.

آبشار میدلهام
یکی از پیاده‌روی‌های کوتاه مورد علاقه‌ام در دومینیکا، مرا به آبشار مورد علاقه‌ام که بازدید کردیم، یعنی آبشار میدلهام آورد.

شروع پیاده روی از یک پارکینگ کوچک نه چندان دور از تنگه تی تو است و رسیدن به آبشار یک ساعت زمان می برد. مانند بسیاری از مسیرهای پیاده‌روی در دومینیکا، می‌تواند در برخی نقاط کمی ناهموار و آماده باشد، اما از یک صعود جزئی که چند پله دارد، می‌توانم بگویم این یک پیاده‌روی رفت و برگشت نسبتاً آسان است، و آبشار میدلهام تماشایی است. اگر آب سرد برایتان مهم نیست، شناگران خود را بیاورید.

استخر زمرد
یکی از معروف ترین جاذبه های جزیره، استخر زمرد است که در بین بازدیدکنندگان کشتی های کروز محبوبیت دارد، بنابراین بازدید خود را با در نظر گرفتن این موضوع برنامه ریزی کنید.

پس از رسیدن به نقطه دسترسی آسان، می توانید در استخر زیبا با صدای آبشار کوچک حمام کنید.

دریاچه آب شیرین
محل شنای محبوب مردم محلی، این دریاچه در نزدیکی بالاترین ارتفاع جزیره قرار دارد و زمانی که از آن بازدید کردم، به معنای واقعی کلمه سرم را در ابرها فرو بردم.

این یکی دیگر از نقاط با طراوت برای شنا است، و یک مکان کوچک کایاک معمولاً در کنار یک کافه کوچک در کلبه بازدیدکنندگان باز است.

پیاده روی تا دریاچه جوش
یکی از سخت ترین پیاده روی های جزیره، که اعتراف می کنم انجام ندادم، پیاده روی به سمت دریاچه جوش است.

وقتی مردم جزیره در مورد پیاده روی به من گفتند، نقل قول های مختلفی از 4 تا 8 ساعت را شنیده ام، اما یک چیز مطمئن است. اگر آن را به عهده بگیرید، با یک منظره منحصر به فرد پاداش خواهید گرفت.

دریاچه جوشان بسیار وسیع است و یکی از معدود دریاچه هایی در این قسمت از جهان است که واقعاً در حال جوشیدن است. جواهری جالب در آتشفشان و کوهستان دومینیکا.

پارک ملی مورن تروآس پارک
یونسکو دومینیکا حاوی عمده این شگفتی های طبیعی است. من آن را ذکر می کنم تا به شما یادآوری کنم که برای بازدید از پارک های جزیره به یک “گذرنامه پارک های ملی” نیاز دارید و محیط بانان این موارد را بررسی می کنند.

راننده شما می تواند به شما راهنمایی کند که کجا می توانید یکی را تهیه کنید. از نظر تئوری، هر یک از مراکز بازدیدکننده در پارک ها باید بتواند یکی از آنها را به شما بفروشد، اگرچه متوجه شدم که در فصل خارج از فصل بسیاری از آنها بسته شده بودند. گذرنامه هفتگی حدود 30 XCD یا حدود 12 دلار است، بنابراین واقعاً اصلاً گران نیست.

پارک ملی مورن تروآس پارک

آبشار ترافالگار
پربازدیدترین و معروف‌ترین آبشار دومینیکا، آبشار ترافالگار یکی دیگر از آبشارهای محبوب در میان بازدیدکنندگان کشتی‌های تفریحی است که از پارکینگ خودرو کوتاه می‌آیند، 10 دقیقه پیاده‌روی تا آبشارهای دوقلو از چند پله بالا می‌رود.

این دو آبشار در کنار هم قرار گرفته‌اند، و پس از اتمام نگاه کردن، در کنار کافه ریور راک در انتهای جاده تاب بخورید تا غذای خوشمزه‌ای را در خانه بپزید.

آبشار ویکتوریا
یکی دیگر از آبشارها، در ساحل شرقی دومینیکا که به لطف حرکت باد به ظاهر مه آلودش معروف است. این مکان در یک نقطه منزوی از جنگل های بارانی واقع شده است و به احتمال زیاد جمعیتی مانند استخر زمرد را نخواهد داشت.

Wooten Waven یا Sulfur Springs
من زیاد شیفته Wooten Waven نبودم، یک نقطه جوان‌سازی با چشمه‌های گرم که در استخرهای ساخت بشر می‌ریزند.

یک گزینه جایگزین و کمی طبیعی تر از آنچه من دیده ام، بازدید از استخرهای گوگرد اسپرینگ برای دریافت تعمیر R&R است.

پارک ملی کابریتس
شبه جزیره ای در نزدیکی پورتسموث، پارک ملی کابریتس محل تالاب ها، جنگل های انبوه، و صخره های مرجانی در حاشیه آن است. همچنین جایی است که Forty Shirly، یک قلعه دفاعی انگلیسی را می توان یافت.

مسیر ملی Waitukubuli
این مسیر حماسی همه مسیرهای پیاده‌روی در سراسر دومینیکا را به هم متصل می‌کند و حدود دو هفته طول می‌کشد، یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن این کشور برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی است.به همه چیز فکر کنید: آبشارهای حماسی، جنگل های بارانی پر از طوطی، دره های باورنکردنی و طبیعت دست نخورده.

تنگه تی تو
برای کسانی که می خواهند از دره های دومینیکا، بدون دره نوردی، نمونه برداری کنند، تنگه تی تو یک گزینه عالی است.

اگر جلیقه‌های نجات خود را نیاورده‌اید ، می‌توان جلیقه‌های نجات را با قیمت چند دلار برای کسانی که ممکن است عصبی باشند، اجاره کرد، اما جریان‌ها فقط به سمت آبشار کوچک داخل قوی‌تر می‌شوند. از ابتدا پنج دقیقه شنا، یک منطقه کوچک استخر مانند، از میان تنگه پوشیده از خزه برای رسیدن به آبشار کوچک داخل است.

دره نوردی در دومینیکا
اگر می خواهید دره دره خود را بالا ببرید، دره نوردی در سطح آسان تر یا پیشرفته یکی از بهترین تجربه های ماجراجویی است که می توانید در دومینیکا انجام دهید.

تیم اکستریم دومینیکا سالهاست که در این بازی بوده است و من عاشق تور نیم روزه ام با آنها بودم. پست جداگانه من در مورد Canyoning در دومینیکن یا ویدیوی زیر را بررسی کنید.

فعالیت های فرهنگی برتر در دومینیکا

اگر می خواهید از پرتاب شدن به استخرهای با طراوت یا پیاده روی در جنگل های بارانی استراحت کنید، در اینجا چند پیشنهاد فرهنگی برای سفر شما به دومینیکا وجود دارد.

با قایق به سمت رودخانه هند
بروید در پورتسموث، دومین شهر دومینیکا، می‌توانید بر روی یک قایق چوبی کوچک سوار شوید که در آن راهنمای مفید از یک پارو برای بردن شما به رودخانه هند استفاده می‌کند.

این مکان به دلیل اینکه یکی از اولین مکان‌هایی بود که کالیناگو در آن مستقر شدند، نامگذاری شد، همچنین محل فیلمبرداری دزدان دریایی کارائیب بود. در بالای رودخانه یک بار بوته ای برای لذت بردن از مقداری رام پیدا خواهید کرد، هرچند که به عنوان یک سایت توریستی، تعجب نکردم که در بار خیلی معتبر نبود، و همچنین رام پانچ بهترین چیزی بود که در دومینیکا داشتم.

بازدید از رزرو کالیناگو
یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی با کالیناگو، ساکنان اصلی دومینیکا، بازدید از دهکده کنار دریا، بارانا اوت است.

در اینجا، برای زیر 30 XCD، می توانید در یک تور کوتاه از دهکده شرکت کنید که برای نشان دادن شیوه زندگی سنتی به گردشگران و بازدیدکنندگان و همچنین یک درس تاریخ مختصر ساخته شده است. بافندگی، رقصیدن و نوشیدنی‌ها را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

مانند بسیاری از کارائیب، تاریخ برده داری و بدبختی بخشی از گذشته دومینیکا است، با اسپانیایی ها و کریستف کلمب و پس از آن فرانسوی ها و بریتانیایی ها.

در جزایر هموارتر کارائیب، جمعیت بومی به بردگی یا قتل عام شدند. در اینجا، در دومینیکا، مناظر کوهستانی به کالیناگو کمک کرد تا از مهاجمان پنهان شود و بسیاری به زندگی و فرهنگ خود در ساحل شرقی منزوی ادامه دادند. این منطقه حفاظت شده جزیره به نام محله کاریب شناخته می شود و حدود 3700 هکتار زمین با جمعیتی در حدود 3500 نفر را پوشش می دهد.

در یک کلاس آشپزی شرکت
کنید اگر می خواهید نه تنها غذاهای دومینیکا را امتحان کنید، بلکه نحوه پختن غذا را نیز یاد بگیرید، پس با داریا در کلاس آشپزی در دومینیکا شرکت کنید.

مدرسه آشپزی داریا از سال 2016 شروع به کار کرده است، و شخصیت عفونی و دوستانه او باعث می شود شما بلافاصله احساس آرامش کنید و مانند یک دوست قدیمی در آشپزخانه اش آشپزی کنید.

از بارهای بوش دیدن کنید
یکی از بهترین راه‌ها برای پر کردن وقت خود در دریای کارائیب، لذت بردن از مقداری رام پانچ است، و دومینیکا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

میله‌های بوته‌ای که به خوبی با طعم‌های مختلفی از رام‌ها غنی شده‌اند، دور از شهرها و شهرها یافت می‌شوند، و این لکه‌های صمیمی و معمولاً چوبی لیس مکان‌های عالی برای لذت بردن از تعداد کمی هستند، به خصوص اگر با مناظر حماسی اقیانوس همراه باشند.

بازارهای روزو
بازارهای روزو جایی هستند که می‌توانید به راحتی به میوه‌ها و سبزیجات تازه در سراسر دومینیکا دسترسی داشته باشید.

از آووکادوهای عظیم گرفته تا تازه‌ترین انبه‌ها، همه آن‌ها را اینجا در میان غرفه‌های رنگارنگ، خنده‌های تند، و داستان‌های خوب فراوان پیدا خواهید کرد.

دیدگاه مورن بروس
برای نمایی از شهر روزو، به دیدگاه مورن بروس بروید. موقعیتی تاریخی که به نام جیمز بروخ، مهندس سلطنتی که در زمان اشغال انگلیسی ها در طراحی قلعه های زیادی در جزیره نقش داشت، نامگذاری شده است.

موزه دومینیکا
کوچک دومینیکا در روزو، درست روبروی بندر کروز در مرکز شهر واقع شده است.

جشن‌های کارناوال و استقلال
وقتی نوبت به برنامه‌ریزی سفرتان می‌رسد، بدانید که جشن کارناوال در فوریه است، در حالی که جشن‌های موسیقی کریول و به دنبال آن جشن‌های استقلال در اواخر اکتبر و اوایل دسامبر برگزار می‌شوند.

فورت شرلی
در پارک ملی کابریتس، فورت شرلی یک پادگان قدیمی انگلیسی است که اکنون یک خوابگاه و مرکز اطلاعات را در خود جای داده است.

سواحل چشمگیر برای بازدید در دومینیکا

خوب، شما می خواهید به عقب برگردید و استراحت کنید؟ در حالی که دومینیکا سواحل ماسه سفید کارت پستالی بسیاری از جزایر همسایه کارائیب نیست، سواحل هنوز با ماسه های نقره ای و سیاه خود زیبا هستند. امتیازی که هنگام بازدید از فصل خارج از فصل نیز پیدا کردم این است که تقریباً همیشه خالی بودند.

ساحل باتابو
شاید ساحل مورد علاقه من که از آن بازدید کردیم، جاده باتابو نیمی از سفر است.

این ساحل در واقع دارایی خصوصی است، بنابراین برای لذت بردن از آن باید چند دلار سرفه کنید، اما ساحلی با حاشیه نخل، با پوشش گیاهی سرسبز، دور تا دور شادی دارد و زمانی که ما در فصل خارج از آن بازدید کردیم، بسیار آرام بود. با توجه به نوار ساحلی که در فصل بالاتر باز می شود، فکر می کنم ممکن است شلوغ شود.

ساحل مرو
یکی از محبوب ترین سواحل دومینیکا ساحل مرو است. در امتداد این امتداد شن و ماسه‌های نقره‌ای، چند بار و رستوران وجود دارد که می‌توانید یک آبجوی سرد محلی بنوشید یا از خوردن کمی لذت ببرید.

سواحل شنی سیاه در پورتسموث
سواحل اطراف پورتسموث از تاریک‌ترین شن‌های جزیره بودند، و من واقعاً از بیدار شدن در کلبه‌های ساحلی پیکارد و بیرون رفتن روی شن‌های سیاه نرم هر روز صبح لذت می‌بردم.

سواحل شنی سیاه در پورتسموث

Scotts Head Lookout و ساحل
جایی که دریای کارائیب به اقیانوس اطلس می رسد، در Scotts Head Lookout می توانید به معنای واقعی کلمه شکافی را ببینید که در آن جزیره بیرون زده است، با دو رنگ مشهود در دو طرف.

ساحل
شامپاین معروف به صخره شامپاین، جایی که آب های جوشان، از این رو نام مستعار، از چشمه های آتشفشانی در بستر اقیانوس بیرون می آید. این یک نقطه محبوب برای غواصی و لکه بینی لاک پشت است.

ساحل سنت جوزف
من واقعاً این ساحل را دوست داشتم، درست از ساحل مرو، اما به معنای واقعی کلمه خالی بود. این دهکده زیبا و رنگارنگ است و اگر ماشین دارید، می‌توانید هنگام رانندگی در سواحل غربی دومینیکا در آن توقف کنید.

اگر در سفر به دومینیکا تمایل به زندگی در این کشور داشتید، میتوانید با مشاوره رایگان کارشناسان ما، جهت اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام فرمایید.

فعالیت های رویارویی با حیوانات در دومینیکا

اگر این برای سرگرم کردن شما کافی نبود، در دومینیکا با حیوانات زیادی روبرو می شوید و خوشبختانه هیچ شکارچی در جزیره وجود ندارد.

غواصی
کارائیب به دلیل داشتن آب های گرم و شفاف، دید عالی و فراوانی حیات وحش و مرجان ها، به درستی به دلیل غواصی خود مشهور است. برخی از کمترین اختلالات در دریای کارائیب را می توان در دومینیکا یافت.

نهنگ ها (و دلفین ها) در حال تماشای
دومینیکا یکی از تنها کشورهای جهان با جمعیت نهنگ اسپرم ساکن است، بنابراین شما مطمئناً می توانید آنها را در اینجا ببینید.

قایق‌ها هر روز حرکت می‌کنند تا نهنگ‌ها را از فاصله‌ای امن (برای آنها، نه شما) مشاهده کنند و از رادیوهای سونار برای یافتن آنها استفاده کنند. شنا با نهنگ ها با مجوزهای محدود و گران قیمت بسیار تنظیم شده است. ما همچنین در این سه ساعت قایق سواری نسبتاً مسطح، غلاف های زیادی از دلفین ها را دیدیم.

پرنده نگری و Syndicate Nature Trail
دکتر بردی یک موسسه در دومینیکا است، بنابراین پرنده نگری واقعاً بسیار جذاب بود با توجه به اینکه این کاری بود که من به طور معمول هرگز انجام نمی دادم.

راهپیمایی ما با برتراند، که دکتر بردی نامیده می شود، علاوه بر دانستن همه چیزهایی که در مورد گونه های پرندگان ساکن جزایر وجود دارد، در مورد جانوران و گیاهان محلی نیز بسیار آموزنده بود. ما موفق شدیم طوطی امپراتوری معروف را از طریق تلسکوپ در میان بسیاری از پرندگان دیگر مشاهده کنیم. راهی واقعا آموزنده برای کشف جنگل های بارانی دومینیکا.

محل اقامت در دومینیکا

من در دو نقطه مختلف در دومینیکا اقامت کردم، ابتدا هتل فورت یانگ در روزو، و سپس کلبه های ساحلی پیکارد در پورتسموث – هر دو دارایی بسیار متفاوت، اما من هر دو را به دلایل مختلف دوست داشتم.

مجموعه ای از اقامتگاه ها در این جزیره از جمله خوابگاه ها وجود دارد و اولین هتل پنج ستاره جزیره در اواخر سال 2019 با نام کمپینسکی افتتاح می شود. خلیج جنگل و خلیج مخفی هر دو استراحتگاه های بسیار زیبایی هستند اگر به دنبال درمان خود هستید.

هتل فورت یانگ
روزو

این هتل تنها چند ثانیه از پایتخت بازارها و بارهای روزو فاصله دارد و برای کسانی که خواهان دسترسی آسان هستند، در مکانی ایده آل است. یک هتل 3-4* در یک ساختمان تاریخی، با بار، رستوران، استخر و جکوزی. من دوست داشتم اتاق‌های رو به اقیانوس مناظر بی‌وقفه دارند و احساس می‌کردم که در یک کشتی تفریحی هستم.

کلبه های ساحلی پیکارد
پورتسموث

من این کلبه ها را درست خارج از شهر دوم پورتسموث دوست داشتم. درست در ساحل، آنها با یک آشپزخانه کوچک و اتاق خواب، و یک بالکن که مستقیماً به دریا نگاه می کرد، آمدند. یک اتاق جلوی آب رزرو کنید و با حال و هوای ساحل استراحت کنید.

رسیدن به دومینیکا

رسیدن به دومینیکا نیمی از ماجراجویی خواهد بود، زیرا این جزیره توسط بسیاری از خطوط هوایی یا پروازهای طولانی مدت ارائه نمی شود.

هنگام برنامه ریزی پروازهای خود از یک موتور جستجو مانند Skyscanner استفاده کنید زیرا امیدواریم گزینه های اتصال به دومینیکا را به شما نشان دهد، که تقریباً همیشه در یک کشور همسایه کارائیب مسیریابی و متصل می شود.

دو فرودگاه در این جزیره وجود دارد، اما داگلاس چارلز (DOM) فرودگاهی است که احتمالاً به آن پرواز خواهید کرد، نه فرودگاه کوچکتر Canefield در نزدیکی Roseau. زمان انتقال از DOM به Roseau حدود یک ساعت است.

برای مثال، از بریتانیا، می‌توانید با بریتیش ایرویز یا ویرجین آتلانتیک، که گزینه‌های اشتراک‌گذاری کد را از طریق آنتیگوا دارند، رزرو کنید، جایی که می‌توانید به یک پرواز 30 دقیقه‌ای LIAT مبادله کنید. LIAT و Inter-Caribbean خطوط هوایی اصلی هستند که به دومینیکا خدمات رسانی می کنند.

از ایالات متحده، خطوط هوایی را نیز خواهید یافت که به طور خودکار متصل می شوند. در غیر این صورت، باید پرواز خود را در دو مرحله رزرو کنید، یعنی زمانی که من به شما پیشنهاد می‌کنم چند شب را در آنتیگوا یا جزیره دیگری در دریای کارائیب بگذرانید تا توقف را به حداکثر برسانید، زیرا به هر حال باید در هنگام ورود مجدداً چک کنید. . (در یک یادداشت جانبی، این به این معنی است که بررسی کنید آیا برای مقصد ترانزیت خود به ویزا نیاز دارید یا خیر).

با وجود اینکه با BA رزرو کرده بودیم، در مسیر خروج چمدان‌هایمان به دومینیکا بررسی شد و می‌توانستیم از گزینه حمل‌ونقل در فرودگاه آنتیگوا برای دریافت کارت پرواز خود استفاده کنیم. در بازی برگشت مجبور شدیم چمدان‌هایمان را در آنتیگوا جمع‌آوری کنیم و دوباره چک کنیم، فکر می‌کنم این به دلیل کوچک بودن فرودگاه دومینیکا و نداشتن امکانات امنیتی برای آرام کردن پروازها در حریم هوایی اتحادیه اروپا است.

اتصالات از آنتیگوا، باربادوس، سنت مارتین، سنت لوسیا و گوادلوپ امکان پذیر است، همچنین پورتوریکو که ممکن است بهترین گزینه برای بازدیدکنندگان از برخی از ایالت ها باشد.

اگر با یک کروز به راحتی می‌آیید، به احتمال زیاد مستقیماً به روزو خواهید رسید. دو اسکله دیگر برای کروز در دومینیکا وجود دارد، یکی در بندر وودبردج و دیگری در کابریتس در نزدیکی پورتسموث – بدیهی است که بسته به تعداد کشتی‌ها در آن زمان بستگی به محل لنگر انداختن شما دارد.

برای کسانی که با کشتی یا قایق تردد می کنند، اینها عمدتاً به روزو می رسند و جدول زمانی به روز را می توان در وب سایت های اپراتور پیدا کرد. مقصدهایی که توسط کشتی ها و کاتاماران ها ارائه می شود عبارتند از: گوادلوپ، سنت لوسیا و مارتینیک.

دور زدن دومینیکا

دومینیکا جزیره بزرگی نیست، اما زمین ناهموار و کوهستانی به این معنی است که طی کردن مسافت‌ها ممکن است کمی طول بکشد.

اتوبوس‌های محلی، فقط با چند دلار، بین روستاها و شهرهای اصلی، با قطب‌هایی در Roseau و Portsmouth حرکت می‌کنند. شما همچنین می توانید از سرویس اتوبوس محلی فرودگاه استفاده کنید، اگرچه نامنظم است.

تاکسی ها ارزان ترین نیستند، اما مانند اجاره وسایل نقلیه با راننده، یک گزینه هستند. بسیاری از فعالیت ها برای جمع آوری شما از محل اقامت شما ارائه می شود.

اجاره ماشین شاید بهترین راه برای رفت و آمد در جزیره باشد، فقط در روز اول با جاده ها آشنا شوید و با احتیاط رانندگی کنید. اگر گروهی از شما یک وسیله نقلیه مشترک دارند، این می تواند هزینه های شما را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

هنگام رانندگی گواهینامه بین المللی داشته باشید و بیمه داشته باشید.

ویزا و ایمنی دومینیکا

دومینیکا کشوری امن در دریای کارائیب محسوب می شود که میزان جرم و جنایت پایینی دارد. مطمئناً می‌گویم مراقب جاده‌ها باشید، به خصوص اگر رانندگی کنید، زیرا شرایط در برخی قسمت‌ها ناپایدار است و می‌تواند به سرعت تک فایل شود. بخش اعظمی از این به دلیل آسیب های وارد شده توسط طوفان ماریا است، اگرچه بسیاری از جزیره به طور کامل بازسازی شده است، برخی از کارها در حال انجام است.

با این حال، مانند هر جا دیگری، همانطور که در خارج از کشور، در هر کجا و در خانه، در مورد خود احتیاط کنید.

اگرچه مالاریا در دومینیکا مشکلی نیست، اما زیکا در اینجا یافت شده است، بنابراین اسپری پشه و/یا توری توصیه می شود.

فصل طوفان از ژوئن تا نوامبر است، بنابراین در مواقع اضطراری هوشیار و آماده باشید.

بیمه سفر به دومینیکا

بیمه مسافرتی برای هر سفر بین المللی به شدت توصیه می شود، اما حتماً قبل از بازدید از دومینیکا، سیاست های خود را بررسی کنید.

پوشش جهانی خاصی شامل ایالات متحده آمریکا و کارائیب نمی شود، بنابراین ابتدا بررسی کنید که تحت پوشش هستید. همچنین، اگر قصد دارید به غواصی یا دره نوردی بروید، مطمئن شوید که این خط‌مشی این فعالیت‌ها را پوشش می‌دهد یا پوشش اضافی را به عهده می‌گیرد.

ویزا و هشدارهای مسافرتی

برای اطلاع از الزامات ویزا و توصیه‌های سفر فعلی دومینیکا مربوط به کشور خود، پیوندهای اینجا را به وب‌سایت‌های رسمی دولتی دنبال کنید.

برای همه ملیت‌های دیگر، لطفاً ملیت خود را در کادر قبل از «شهروند» اضافه کنید و برای جستجو، اینتر را بزنید…

ویزای دومینیکا

بهداشت در دومینیکا

در خارج از شهر اصلی مانند روزا و پورتسموث، داروخانه‌ها ممکن است به سختی پیدا شوند. اسپری پشه را بسته بندی کنید و اگر به پیاده روی و پیاده روی می روید یک جعبه کمک های اولیه کوچک ایده بدی نیست.

بیمارستان اصلی در روزو است، اگرچه برای برخی درمان‌ها ممکن است مجبور شوید به جزیره دیگری پرواز کنید. در حال حاضر، ارائه گزارش دقیق سلامت و پزشکی در مورد دومینیکا دشوار است.

اگرچه آب لوله کشی ایمن تلقی می شود و بسیاری از مردم آن را می نوشند، CDC توصیه هایی در مورد نوشیدن آب لوله کشی دارد، بنابراین تصمیمی را بگیرید که برای شما مناسب تر است، یا برای آرامش بیشتر، یک کاه حیاتی یا مشابه به همراه داشته باشید.

هزینه های سفر به دومینیکا

هزینه های شما در دومینیکا بسته به اینکه به محلی بروید یا از مکان های توریستی بیشتری مانند بارها در امتداد بندر در روزو بازدید کنید متفاوت خواهد بود.

با این اوصاف، دومینیکا برای من بسیار مقرون به صرفه تر و قیمت مناسب تر از آروبا و آنتیگوا به نظر می رسید.

واحد پول دومینیکا دلار کارائیب شرقی است و بیشتر قیمت های منو در این ذکر شده است. باز هم، فقط برخی از نزدیک‌ترین نقاط به بندر روزو و برخی هتل‌ها هستند که قیمت‌هایشان را به دلار آمریکا محاسبه می‌کنند و گران‌تر به نظر می‌رسند.

با این حال، در این کافه‌ها درباره «نوشیدنی‌های محلی» سؤال می‌کنیم و همیشه به ما پانچ‌های رام بسیار ارزان‌تر از قیمت‌های فهرست شده دلار ارائه می‌شود. مطمئن نیستم که آیا این به این دلیل بود که ما خارج از فصل سفر دریایی بازدید کردیم.

در حالی که برخی از فعالیت ها ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، بسیاری از لذت های دومینیکا پیاده روی است که رایگان است، به جز قیمت اندک بلیط.

(در زمان نگارش، نرخ ارز 1USD=2.7XCD / £1=3.2XCD است)

غذا:
وعده غذایی برای 1 بودجه – 20-40 هزار IDR (ماهی تازه با کناره‌ها
غذا برای 1 عدد لوکس – 100 XCD (فکر کنید خرچنگ در هتل)

اقامت در خارج از فصل:
خوابگاه خوابگاه – 40
اتاق دو نفره XCD بودجه – 100
اتاق دو نفره XCD وسط – 290
اتاق دو نفره XCD لوکس – 550 XCD

اتوبوس محلی  – 6-10 XCD
1 آبجو  – ارزانترین که دیدم 3 عدد برای 10XCS
رام پانچ  از 5 XCD
بود (آب لوله کشی را می توان در جزیره نوشید، هرچند در مکان های خاص طعم خنده دار داشت)
مجوز پارک ملی یک هفته  – 30 XCD
بازدید فرهنگی از رزرو کالیناگو –  26
تور تماشای نهنگ XCD –  160
تجربه دره نوردی XCD –  400
کرایه ماشین XCD –  از 100 XCD در روز

مبادله پول در دومینیکا

تصور نکنید که می‌توانید در دومینیکا فرود بیایید و گزینه‌های مبادله پول زیادی در فرودگاه داشته باشید، این واقعاً کوچک است.

گفتنی است، یک دستگاه خودپرداز در خارج از فرودگاه و تعداد بیشتری در روزو وجود دارد. اگر از طریق آنتیگوا پرواز می‌کنید، ممکن است ترجیح دهید در طول اتصال خود به آنجا پول جمع کنید زیرا آنتیگوا و باربودا نیز از همان ارز استفاده می‌کنند. برخی از گزینه های مبادله در هتل های سطح بالاتر و در Roseau در دسترس هستند. USD را می توان در مکان های خاصی استفاده کرد، اما انتظار نداشته باشید که آنها در همه جا پذیرفته شوند.

آب و هوا و آب و هوای دومینیکا

موقعیت دومینیکا در دریای کارائیب به این معنی است که در تمام طول سال دمای گرمی را حفظ می‌کند، اگرچه جزیره‌ای آتشفشانی است که انتظار ریزاقلیم‌های زیادی را دارد. رگبارهای بارانی به ویژه در جنگل های بارانی رایج است (obvs!).

یک فصل طوفان در دومینیکا وجود دارد و طوفان ماریا در سال 2017 مرگبارترین طوفان در سال های اخیر است.

زمان بازدید از دومینیکا

فصل پیک:  بین فوریه و ژوئن، زمانی که جزیره در خشک ترین حالت خود قرار دارد، محبوب ترین ماه ها هستند. با چنین فرودگاه کوچکی، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان با کشتی های تفریحی و با توجه به طبیعت کوهستانی جزیره وارد می شوند، همانطور که می توانید تصور کنید مکان های محبوب می توانند به سرعت شلوغ شوند. دیدم که در فصل خارج از فصل بازدید دارم. با این حال، کاملا برعکس و فوق العاده صلح آمیز.

خارج از فصل:  جولای تا اکتبر فصل خارج از فصل است، جایی که ممکن است هوا کمی خنک‌تر باشد، اما بازدیدکنندگان بسیار کمتری در اینجا حضور خواهند داشت، زیرا کشتی‌های کروز پهلوگیری نمی‌کنند. فصل طوفان ها در اواخر آگوست تا سپتامبر بدتر می شود. در اوایل جولای بازدید کردم و از وقتم لذت بردم.

رویدادهایی که باید در مورد آنها برنامه ریزی کنید:  فوریه ماه کارناوال در دومینیکا است، در حالی که اواخر اکتبر/اوایل نوامبر زمانی است که فرهنگ کریول و روز و جشن های استقلال برگزار می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.