17 نکته که قبل بازدید از دومینیکا باید آنها را بدانید!

این نکات سفر و بازدید از دومینیکا به شما کمک می کند تا سفر خود را به این جزیره ویژه کارائیب برنامه ریزی کنید، از زمان بازدید و هزینه اشیاء تا چند شگفتی جزیره. با ایساتیس همراه باشید.

شاید دومینیکا به عنوان جزیره طبیعی شناخته شود، اما من آن را جزیره شگفتی ها توصیف می کنم. مناظر شگفت انگیز، فعالیت های شگفت انگیز و … قیمت های شگفت انگیز! این یک جزیره کارائیب است، اما نه مانند بقیه ای که می شناسید.

اگر قصد سفر دارید، توصیه می‌کنم راهنمای من را در مورد بهترین کارهایی که می‌توان در دومینیکا انجام داد ، مطالعه کنید، زیرا جاذبه‌های جزیره و نقاط زیبایی را به شما نشان می‌دهد. اما ابتدا، برای خواندن چند نکته سفر دومینیکا به ادامه مطلب بروید تا اولین سفر خود را به این جزیره کاملاً بدون دردسر کنید!

پیاده روی به سمت استخر زمرد، دومینیکا
محتوا پنهان

بازدید از دومینیکا

انتظار نداشته باشید که در ساحل تنبلی کنید … اگرچه می توانید! 

در حالی که دومینیکا دارای سواحل بسیار دوست داشتنی است، به دلیل منشأ آتشفشانی آن، اکثر سواحل این جزیره دارای ماسه های سیاه، قهوه ای و نقره ای هستند. آنها هنوز هم بسیار زیبا هستند، با درختان نخل و آب های شفاف کارائیب، اما شاید کمی متفاوت از کارت پستال کارائیب که در ذهن خود دارید.

در عوض، در کوه‌ها پیاده‌روی کنید، به تماشای نهنگ‌ها بروید ، از آبشارهای جزیره دیدن کنید، در استخر زمرد شیرجه بزنید و آشپزی غذاهای کارائیب را بیاموزید – گزینه‌ها بی‌پایان هستند، بنابراین هرگز خسته نخواهید شد!

نمایی از قلعه بروس از نمای جزیره، دومینیکا

دومینیکا جمهوری دومینیکن نیست. حتی نزدیک نیست! 

من برای نوشتن این مطلب احساس احمقی می کنم، اما وقتی به مردم گفتم که در حال بازدید از دومینیکا هستم، آنها فکر کردند منظور من جمهوری دومینیکن است… یا اینکه دومینیکا پایتخت جمهوری DR است! نه، آنها جزایر کاملا متفاوتی هستند، با فرهنگ ها، مناظر و دلایل مختلف برای بازدید. اطمینان حاصل کنید که یک پرواز به مکان مناسب رزرو کرده اید!

دومینیکا به عنوان جزیره طبیعت شناخته می شود

همانطور که در دومینیکا فرود آمدیم، دقیقاً متوجه شدم که چرا به جزیره طبیعت معروف است! با جنگل‌های بارانی سرسبز، مناظر آتشفشانی باورنکردنی و خلیج‌های ناهموار، وحشی به نظر می‌رسید – مانند پارک کوچک ژوراسیک! نه آتشفشان، 365 رودخانه، 18 آبشار به نام و یک دریاچه جوشان (دومین دریاچه بزرگ جهان پس از دریاچه فرایینگ پان در نیوزیلند) وجود دارد. اگر عاشق ماجراجویی هستید، این جزیره برای شماست.

دومینیکا یکی از ارزان‌ترین جزایر کارائیب است

اول از همه، اعتراف می کنم که همیشه کارائیب را بخش گرانی از جهان برای سفر می دانستم، به ویژه در مقایسه با مناطقی مانند آسیای جنوب شرقی و اروپای شرقی. علیرغم وجود مواد شگفت انگیز در آستان، بسیاری از اقلام هنوز باید وارد شوند. به علاوه، هنگامی که در جزایر هستید، به یک بازار تسخیر شده تبدیل می شوید. به خصوص در جزایر کوچکتر، شرکت های تور زیادی وجود ندارد، بنابراین آنهایی که وجود دارند، قیمتی را که می خواهند تعیین می کنند، و این چیزی است که شما می پردازید.

همانطور که گفته شد، من متوجه شدم دومینیکا ارزان تر از اکثر جزایر کارائیب است که از آن بازدید کرده ام (باربادوس، آنتیگوا، سنت کیتس، کوبا، سنت مارتین). در اینجا خلاصه ای از قیمت ها آمده است…

هزینه کارها در دومینیکا چقدر است؟ 

غذای اصلی در یک رستوران زیبا: 12 دلار آمریکا (33 ECD / 9.80 پوند)
تور تماشای نهنگ: 69 دلار آمریکا (186 ECD / 55 پوند)
غواصی با دو تانک: 108 دلار آمریکا (293 ECD / 87 پوند)
تور نیم روزه جزیره: 45 دلار آمریکا (121 ECD / 36 پوند)
کرایه اتومبیل (در روز): 50 دلار آمریکا (135 ECD / 40 پوند)
تاکسی از فرودگاه داگلاس-چارلز (فرودگاه دومینیکا) به روزو: 30 دلار آمریکا (81 ECD / 24 پوند)
اتاق (3 نفر خواب) در کلبه های ساحلی پیکارد: 103 دلار آمریکا (278 ECD / 83 پوند)
خوابگاه هاستل (در فورت شرلی): 15 دلار (40 ECD / 12 پوند) 

همچنین، اگر قصد بازدید از جاذبه های متعدد در یک هفته را دارید، یک گذرنامه با ارزش عالی وجود دارد که می توانید آن را خریداری کنید. در مورد آن…

بازدید از دومینیکا ارزان است، بله واقعاً! 

با ادامه موضوع بودجه در اینجا (و یک نکته عالی برای سفر دومینیکا برای شما!!) می‌توانید از اکثر شگفتی‌های طبیعی دومینیکا فقط با 12 دلار آمریکا (33 ECD / 9.50 پوند) بازدید کنید. گذرگاه ویژه توریستی به شما امکان ورود به آبشار ترافالگار، پارک ملی کابریتس، استخر زمرد، آبشار میدلهام، چشمه‌های سوفریر سوفریر، دریاچه جوش و مسیر مورن ترویس پیتونز را می‌دهد.

اکنون یک هتل مجلل در دومینیکا وجود دارد!

دومینیکا هرگز با تعطیلات لوکس همراه نبوده است. بیشتر مردم از آنجا بازدید می کنند زیرا آنها فضای عالی را دوست دارند. آنها می خواهند به پیاده روی، غواصی و کشف طبیعت فراوان جزیره بروند. این مسافران معمولاً نیازی به پیشخدمت شخصی یا بارهای شنا ندارند و در یک هتل روستایی تر خوشحال هستند.

همه چیز اکنون با افتتاح Cabrits Resort & Spa Kempinski Dominica ، درست در شمال پورتسموث (که در سال 2019 افتتاح شد) تغییر کرده است. یک روز از آن گذشتم و دیدم که استراحتگاه وسیع در حال ساخت است. این در یک مکان زیبا، نزدیک به پارک ملی Cabrits، در خلیج سرپناه خود است. شایعات حاکی از آن است که سوئیت ریاست جمهوری حدود 15000 دلار در هر شب است – بدون شک مسافرانی را به سبک مجلل به جزیره جذب می کند.

فقط چند دقیقه دورتر (و همچنین در حین بازدید من در حال ساخت) هتل ریزورت و اسپای Cabrits بود که توسط پادشاهی مراکش به عنوان هدیه به دومینیکا تامین شده است. این در یک مکان دوست داشتنی دیگر، با منظره ای زیبا از پورتسموث است. 

آنچه می خوانید را باور نکنید – طوفان ماریا این جزیره زیبا را نابود نکرده است

دومینیکا پس از طوفان دسته 5 ماریا که در سپتامبر 2017 جزیره را درنوردید، به سرفصل خبرها تبدیل شد. این بدترین بلای طبیعی ثبت شده برای جزایر منطقه در نظر گرفته شد. من در واقع قرار بود در اکتبر 2017 از آن بازدید کنم، اما این سفر لغو شد تا زمان بهبودی جزیره باشد. میدونی چیه؟ این دارد. بسیاری از مردم به ما گفتند که پس از طوفان در مورد ساخت و ساز درس هایی آموختند. همچنین زمان مهمی برای بررسی اقتصاد دومینیکا و صنایع جزیره بود. با ترکیبی از مثبت اندیشی و کار سخت، این جزیره بازگشته است.

در جریان بازدید من در ژوئیه 2019، شواهدی باقی ماند، اما همه جاذبه‌های اصلی باز بودند، برنامه کشتی‌های کروز به حالت عادی بازگشتند، و دومینیکا قطعا آماده استقبال دوباره از گردشگری بود.

هیچ پرواز مستقیمی از بریتانیا یا ایالات متحده به دومینیکا وجود ندارد 

نگران نباشید – این یک سفر بسیار ساده است! اگر از بریتانیا سفر می کنید، باید به آنتیگوا (با ویرجین یا بریتیش ایرویز) پرواز کنید و سپس با پرواز LIAT به دومینیکا بروید. پرواز از آنتیگوا به دومینیکا تنها 30 دقیقه طول می کشد، و در یک روز صاف، مناظر شگفت انگیز است. سریعترین مسیرهایی که از لندن پیدا کردم حدود 12 ساعت (شامل انتقال) بود. به علاوه، برای بازدید نیازی به ویزا ندارید!

مطمئناً ملکه را در دومینیکا خواهید دید… جدی!

بله، ملکه الیزابت دوم بسیار جوانی را با دلار کارائیب شرقی – ارز اصلی مورد استفاده در جزیره – خواهید دید. 

دلار کارائیب شرقی در:
آنتیگوا و باربودا،
آنگویلا،
دومینیکا،
گرانادا،
مونتسرات،
سنت کیتس و نویس،
سنت لوسیا،
و سنت وینسنت و گرنادین استفاده می شود.

ارزش دانلود اپلیکیشنی مانند XE Currency برای تبدیل ارز در حین حرکت را دارد، اما به عنوان یک راهنما: 1 USD = 2.70 ECD = 0.80 پوند
، در حالی که دقیق نیست، من یک هفته را صرف تقسیم مبلغ ECD بر 3 کردم تا هزینه ناخالص را به پوند محاسبه کنم. .

انگلیسی زبان اصلی در دومینیکا است

این زبان رسمی جزیره است، اما ممکن است کمی کریول هم بشنوید. 

متأسفانه، بسیاری از زبان بومی کالیناگو از بین رفته است، اما تلاش‌هایی از سوی مردم کالیناگو برای حفظ آن صورت می‌گیرد، و شما گهگاه «Mabrika» را خواهید شنید! (خوش آمدید) وقتی کسی را ملاقات می کنید. 

می توانید از دومینیکا به عنوان پایگاهی برای کاوش در جزایر بادگیر و بادگیر در هند غربی استفاده کنید

بندر کشتی در روزو دارای کشتی‌های منظمی است که دومینیکا را به جزایر همسایه‌اش متصل می‌کند. تنها در عرض چند ساعت می توانید به گوادلوپ، مارتینیک و سنت لوسیا برسید. اطلاعات بیشتری در وب سایت کشتی ، از جمله جدول زمانی و قیمت ها وجود دارد. اغلب سفر با قایق ارزان‌تر از پرواز است، و زمانی که به فرودگاه سفر کرده‌اید، ممکن است با قایق سریع‌تر سفر کنید. 

فصل پیک سفرهای دریایی در دومینیکا از اکتبر تا مه ادامه دارد

فروشگاه‌های بزرگ کروز از پاییز تا بهار/تابستان از دومینیکا بازدید می‌کنند و در روزو پهلو می‌گیرند. Carnival، Princess، Silversea، Celebrity، Cunard، Azamara و Royal Caribbean همگی در آنجا حرکت می کنند و یک روز را در جزیره می گذرانند. در صورت امکان، توصیه می کنم همانطور که من انجام دادم، خارج از فصل از آن بازدید کنید. به جای مبارزه با جمعیت در مکان های زیبایی مانند آبشار ترافالگار و استخر زمرد، می توانید همه آنها را برای خود داشته باشید!

دومینیکا یک مسیر پیاده روی باورنکردنی دارد که تمام مسیر را در سراسر جزیره طی می کند

مسیر ملی Waitukubuli یک مسیر پیاده روی 114 مایلی است که شما را در بسیاری از چشمگیرترین مناظر جزیره راهنمایی می کند. اگر بخواهید کل مسیر را از Scotts Head در جنوب تا Capuchin در شمال پیاده‌روی کنید، از روستاهای Kalinago (محل زندگی مردم بومی)، بالا رفتن از آتشفشان‌ها، عبور از آبشارها، عبور از چندین رودخانه و موارد دیگر عبور خواهید کرد. شایان ذکر است که چند قسمت از مسیر پس از اثرات طوفان ماریا همچنان بسته است.

دومینیکا پایتخت تماشای نهنگ در کارائیب است

اگر به این جزیره سفر می کنید، باید تور تماشای نهنگ را رزرو کنید. بیش از 20 گونه در آب های اطراف جزیره مشاهده شده است، اما جذابیت بزرگ غلاف نهنگ های اسپرم است. گفته می شود در مجموع حدود 300 نفر هستند و دومینیکا تنها کشوری در جهان است که می توان آنها را در تمام طول سال مشاهده کرد. 

دم یک نهنگ نطفه ای قبل از اینکه به پایین شیرجه بزند

همه در دومینیکا همه را می شناسند

من این را با لبخندی بر لب می نویسم، زیرا برخی از شادترین خاطرات من از زمانم در جزیره مربوط به گذراندن وقت با مردم محلی است. ما چند راننده عالی داشتیم که ما را به دیدن برخی از جاذبه های اصلی بردند و به نظر می رسید که آنها همه را می شناسند!

آنها می ایستند تا چیزی از پنجره بگویند، بوق ماشین را می زنند تا توجه یک دوست را جلب کنند و با افراد چپ، راست و وسط دست می دهند! دیدن اینکه جامعه جزیره چقدر به هم نزدیک است بسیار دوست داشتنی بود. همانطور که به سمت یک کلاس آشپزی در تپه‌ها می‌رفتیم، از کنار ماشینی رد شدیم و راننده ما گفت که راننده‌اش معلم قدیمی دبیرستان او است!   

به طور کلی من مردم را دوستانه و خوش برخورد می دیدم. آنها به خانه خود علاقه داشتند و مشتاق به اشتراک گذاری داستان های خود بودند. این احساس واقعی گرما نسبت به جزیره در من ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

هزینه پاسپورت دومینیکا چقدر است؟

آب دومینیکا قابل شرب است

من همیشه از قبل بررسی می‌کنم که آیا آب برای نوشیدن بی‌خطر است یا خیر، و وقتی اینطور باشد، خیلی راحت می‌شوم. آب دومینیکا برای نوشیدن بی خطر است، با این حال برخی از مردم طعم آن را دوست ندارند. آب بطری در همه جا در دسترس است و اکثر رستوران ها گزینه یک بطری مناسب یا یک لیوان آب را به شما پیشنهاد می دهند که معمولاً آب لوله کشی تصفیه شده است.

دومینیکا با آنتیگوا بسیار متفاوت است

این دو جزیره فقط 30 دقیقه از هم فاصله دارند، اما نمی توانند متفاوت تر از این باشند!

آنتیگوا دارای 365 ساحل (یکی برای هر روز از سال) است در حالی که دومینیکا 365 رودخانه دارد. آنتیگوا به خاطر ماسه های سفیدش مشهور است، در حالی که سواحل دومینیکا نقره ای و سیاه است. آنتیگوا نسبتا مسطح است در حالی که دومینیکا آتشفشانی و کوهستانی است. آنتیگوا خانواده ها و زوج هایی که مایل به استراحت هستند را به خود جذب می کند، در حالی که دومینیکا ماجراجویان و دوستداران طبیعت را به خود جذب می کند.

به جای انتخاب یکی یا دیگری، من یک تعطیلات چند توقفه با چهار روز در آنتیگوا و سپس چهار روز در دومینیکا را توصیه می کنم. شما بهترین هر دو را دریافت خواهید کرد!

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.