با 12 مورد از جاهای دیدنی دومینیکا آشنا شوید

اگر تا به حال درباره جاهای دیدنی دومینیکا اطلاعاتی داشتید همه را دور ریخته و با ما در این مطلب از گروه سرمایه گذاری ایساتیس همراه شوید تا به‌طور مفصل و با جزئیاتی بیشتر به معرفی چند مورد از بهترین مکان‌های دیدنی این کشور بپردازیم. به‌نظر شما چه عواملی سبب شده تا دومینیکا به یکی از کشورهای با جاذبه‌های گردشگری فراوان تبدیل شود؟ به این سوال در بخش‌های بعدی پاسخ داده خواهد شد.

گردشگری در دومینیکا

اگر اطلاعاتتان درباره کشور دومینیکا کافی باشد حتما می‌دانید که بسیاری از افراد تمایل بیشتری به دریافت پاسپورت دومینیکا دارند و کمتر کسی به فکر زندگی در این کشور کوچک و جزیره‌ای می‌افتد. به دلیل ارزشی که پاسپورت این کشور دارد، افراد قادر خواهند بود تا با اخذ آن سفر خود را به بسیاری از کشورهای اروپایی راحتتر کنند. با این حال بد نیست بدانید که علاوه‌بر با ارزش بودن پاسپورت، این کشور از لحاظ گردشگری نیز در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

 در این کشور جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارند که علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگری می‌توانند با سفر به آن از تک‌تک جاهای دیدنی دومینیکا بازدید نمایند. بد نیست بدانید که در کشور فوق تنها دو فرودگاه وجود دارد که به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

اکثر گردشگرانی که به دومینیکا وارد می‌شوند سفر خود را از طریق دریا انجام می‌دهند. آن‌ها معمولا سفر یک روزه و یا نهایتا سه روزه خواهند داشت. نکته جالب دیگری که قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد اینست که این کشور به دلیل برخوردار بودن از هوای مناسب گرمسیری، مقصد بسیاری از مردم کشورهایی هست  که محل زندگی‌اشان دارای آب و هوای سرد هستند.

معرفی ۱۲ مکان از جاهای دیدنی دومینکا

دومینیکا را باید جزو کشورهایی محسوب کرد که از طبیعت بکر و بسیار زیبایی برخوردار است. جالب است بدانید که بسیاری از جاهای دیدنی دومینیکا در دل طبیعت منحصربه‌فرد آن جای داده شده است. به جرئت می‌توان ادعا کرد که در کمتر کشوری عوامل طبیعی مختلف مانند جنگل‌های زیبا، مناظر آتشفشانی بی‌نظیر، باران‌های متراکم، آبشارهای آبی بلند و زیبا و سواحل ماسه‌ای به‌طور همزمان وجود دارد.

اما کشور دومینیکا از معدود سرزمین‌هایی هست که تمامی موارد فوق را می‌توان به‌طور همزمان در آن پیدا کرد. در ادامه به معرفی ۱۲ مورد از زیباترین و توریستی‌ترین مکان‌های دیدنی در این کشور پرداخته شده است که از شما دعوت می‌کنیم مطالعه آن‌ها را از دست ندهید.

  • چشمه‌های آب گرم سوفریر

اولین مکان از جاهای دیدنی دومینیکا که با آن آشنا می‌شوید، چشمه‌های آب گرم سوفریر است. بازدید از این چشمه‌ها و استفاده از آن‌ها برای کسانی‌که دوست دارند قوا و آرامش ذهن و بدن خود را تجدید کنند مفید است. چشمه‌های سوفریر از دو نهر و چهار استخر سنگی تشکیل شده است که برای رفتن به آن جا لازم است به سمت سواحل جنوب غربی این کشور حرکت کنید. هرساله گردشگران زیادی از کشورهای مختلف از این مکان دیدنی جذاب بازدید می‌کنند. جالب است بدانید که چشمه‌های فوق به دلیل ریزش یک آتشفشان بوجود آمده‌اند.

  • پارک ملی کابریت

از دیگر جاهای دیدنی دومینیکا پارک ملی کابریت است که در بخش شمالی جزیره دومینیکا واقع شده است. گردشگران در این پارک می‌توانند به تماشای مناظر طبیعی مختلف مانند جنگل‌های استوایی، تالاب‌ها و صخره‌‌های زیبای مرجانی بپردازند. در نزدیکی این پارک مسیرهایی برای پیاده‌روی گردشگران تدارک دیده شده است که بدون‌شک با قدم زدن در این پیاده‌روها می‌توان لحظات دل‌انگیزی را تجربه کرد. حیوان بومی این منطقه بز است و شاید برایتان جالب باشد بدانید که واژه کابریت در زبان اسپانیایی و پرتغالی به معنای بز است که در حقیقت اشاره‌ای به همین حیوان محلی دارد.

پارک ملی کابریت

  • پارک ملی مورن ترویس پیتون

در کشور دومینیکا پارکی به نام پارک ملی مورن ترویس پیتون وجود دارد که به جواهر دومینیکا مشهور است. در این پارک که یکی از جاهای دیدنی دومینیکا محسوب می‌شود جنگل‌هایی با وسعت زیاد از سرخس‌های غول‌پیکر و ارکیده‌های وحشی وجود دارد که زیبایی بی‌نظیری به این پارک بخشیده‌اند.

 وسعت پارک فوق حدود هفده هزار هکتار بوده که در آن علاوه بر جنگل‌های ذکرشده جاذبه‌های دیگری مانند استخر زمرد، دره غرق‌شده در بخار، دریاچه بوئری و … نیز وجود دارند. هم‌چنین توصیه می‌کنیم که در صورت بازدید از این پارک، به داخل روستای Laudat  که در فاصله یازده کیلومتری از شهر روسئو قرار گرفته است نیز رفته و به مشاهده این روستای زیبا بپردازید.

  • دریاچه بویل

چهارمین مورد از جاهای دیدنی دومینیکا که به معرفی آن خواهیم پرداخت، دریاچه بویل است. این دریاچه در پارک مورن ترویس پیتون واقع شده است. برای رسیدن به این دریاچه که از آب‌های فوران کننده سبز و خاکستری تشکیل شده لازم است پیاده‌روی سه ساعته‌ای را انجام دهید. شاید با خود بگویید که سه ساعت مدت‌زمان زیادی برای پیاده‌روی محسوب می‌شود اما ارزشش را دارد که برای دیدن دریاچه فوق این کار را انجام دهید.

 از نظر اکثر زمین‌شناسان، دریاچه بویل که حدود ۶۳ متر مربع وسعت دارد، دومین دریاچه‌ جوشان در دنیا به شمار می‌رود. دمای آب در لبه این دریاچه از ۸۲ الی ۹۲ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و هرچقدر به مرکز آن نزدیک می‌شوید دمای آب بیشتر خواهد شد.

  • آبشار ترافالگار

یکی دیگر از جاهای دیدنی در دومینیکا آبشار ترافالگار است که بومیان کشور دومینیکا به آن آبشار پدر و مادر هم می‌گویند. علت اصلی حرکت گردشگران به سمت این آبشار، وجود یک استخر آب گرم در پایین آن است که این امکان را برای گردشگران علاقه‌مند به آب‌تنی فراهم کرده تا بتوانند در آن شنا کنند. به‌منظور رسیدن به این مکان دیدنی لازم است تا به مدت ده تا پانزده دقیقه در پارک ترویس پیتون و در میان جنگل‌های پوشیده از گیاهان استوایی پیاده‌روی کنید.

  • شهر روسو

تا به حال به معرفی مکان‌های مختلفی از جاهای دیدنی دومینیکا پرداخته شده است. بد نیست که در مورد پایتخت این کشور یعنی شهر روسو که یکی دیگر از مکان‌های مورد علاقه گردشگران محسوب می‌شود به ارائه توضیحاتی بپردازیم. تمامی زیبایی‌های که تاکنون در مورد آن با شما گفتگو کرده‌ایم در شهر روسو نیز وجود دارد. یکی از عواملی که سبب جلب توجه اکثر توریست‌ها به این شهر شده، معماری آن است. معماری موجود در روسو تلفیقی از دو معماری مدرن و سنتی است.

به عبارتی می‌توان گفت که در این شهر هم ساختمان‌های مدرن و هم کلبه‌های سنتی که مخصوص سرخپوستان است مشاهده می‌شود. آب و هوای شهر روسو گرم و معتدل بوده و به همین دلیل هرساله در فصل‌های سرد سال گردشگران زیادی وارد این شهر می‌شوند. کلیسای سنت پاتریک که از قرن نوزدهم به یادگار مانده، موزه ملی، باغ گیاه‌شناسی و … از دیگر جاذبه‌های دیدنی و گردشگری در شهر روسو محسوب می‌شوند.

  • ساحل وسوا

از بهترین جاهای دیدنی دومینیکا که مسلما باعث جذب غواصان و علاقه‌مندان به شنا می‌شود، ساحل وسوا است. این ساحل به بهشت غواصان نیز شهرت دارد چرا که در ساحل وسوا یک پارک زیرآبی ساخته شده است. هم‌چنین بهتر است بدانید که این مکان دیدنی فاصله کمی با فرودگاه پوئرتو پلاتا داشته که همین مسأله سبب شده تا هرساله افراد زیادی برای غواصی در ساحل مرجانی وسوا وارد شوند.

  • باغ گرمسیری پاپیلوت

یکی دیگر از جاهای دیدنی دومینیکا باغ گرمسیری پاپیلوت است. بازدید از این باغ به همه کسانی که در زمینه عکاسی فعالیت می‌کنند توصیه می‌شود. هم‌چنین می‌توان گفت که پاپیلوت یک پناهگاه زیبا برای تمامی هنرمندان و گیاه‌شناسان نیز هست. با مشاهده این باغ که وسعتی به اندازه ۱۰ هکتار دارد گویی بهشت را در زمین دیده‌اید. زمانی که در باغ گرمسیری پاپیلوت قدم می‌زنید ممکن است فکر کنید که همه چیز مثل فیلم‌ها سینمایی است در حالیکه تمامی گیاهان و درختانی که می‌بینید واقعی هستند.

 درختان زیبای بامبو، شکوفه‌های زنجبیل، ارکیده‌های بگونیا و … ازجمله گیاهانی هستند که در این باغ نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. علاوه بر وجود گیاهان، برخی از جانداران و پرندگان مانند پروانه‌ها نیز در این باغ وجود دارند که بدون‌شک نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

  • ساحل مرو

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، ازجمله جاذبه‌های طبیعی در کشور دومینیکا که سبب جذب گردشگران مختلف می‌شود، مناطق ساحلی هستند. در این کشور مکان‌های جذاب مختلفی وجود دارد که بدون شک یکی از جاهای دیدنی دومینیکا، ساحل مرو است. برای رسیدن به این ساحل زیبا کافی است از پایتخت دومینیکا یعنی شهر روسو به مدت ۲۵ دقیقه به سمت ساحل مرو رانندگی کنید. بسیاری از گردشگران با ورود به این منطقه سعی می‌کنند با تهیه وسایلی همچون چتر و صندلی‌های آفتابگیر، لحظات دل‌انگیزی را در زیر آفتاب زیبای ساحل مرو سپری کنند.

  • کلیسای جامع بانوی ما

اگر علاقه‌مند به بازدید از مکان‌های تاریخی در جزیره دومینیکا هستید پیشنهاد می‌کنیم تا از کلیسای جامع بانوی ما بازدید نمایید. این کلیسا که یکی از جاهای دیدنی دومینیکا محسوب می‌شود تاریخ جذابی را از خود به یادگار گذاشته است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که کلیسای فوق در ابتدا با استفاده از مواد چوبی ساخته شده بود و ابعاد آن به اندازه یک کلبه کوچک بود که دین مسیحیت در آن تبلیغ میشد.

 پس از گذشت مدت زمانی و با همکاری مردم جزیره، این کلیسا توسعه یافت و هم‌اکنون به یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی دومینیکا تبدیل گشته است.  اگر گذرتان به جزیره زیبای دومینیکا افتاد حتما زمانی را به دیدن کلیسای فوق اختصاص دهید.

کلیسای جامع بانوی ما

  • صخره‌های سرخ

یکی از اتفاقات طبیعی که در دومینیکا بارها‌وبارها اتفاق می‌افتد، فعالیت‌ کوه‌های آتشفشانی است. جالب است بدانید که به دلیل رخ دادن آتشفشان‌های متعدد، شکل کشور دومینیکا تغییرات زیادی داشته است و جالب‌تر آنکه فعالیت‌های مدام کوه‌های آتشفشانی دو تاثیر مهم بر این جزیره گذاشته است: حاصلخیز شدن خاک جزیره و تشکیل شدن مناطقی با نام صخره‌های سرخ دو تاثیر مهم ذکر شده هستند. برای رسیدن به صخره‌های فوق که یکی از جاهای دیدنی دومینیکا محسوب می‌شوند بایستی مدت زمانی را به پیاده‌روی مشغول شوید.

با قدم زدن بر روی صخره‌های سرخ قطعا به شما این حس دست خواهد داد که گویا بر روی سیاره سرخ مریخ در حال قدم زدن هستید. ترکیب شدن دو رنگ آبی دریا و سرخی صخره‌ها محیط بسیار زیبایی را به‌وجود آورده‌اند که وصف آن در قالب کلمات نمی‌گنجد. بسیاری از گردشگران هدفشان از بازدید این صخره‌ها ثبت تصاویری زیبا از یک محیط طبیعی جذاب هست.

  • ساحل باتیبو

آخرین مورد از جاهای دیدنی دومینیکا که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت، ساحل باتیبو است. زیبایی این ساحل را باید در وجود نخل‌های خمیده سرسبزی دانست که این مکان دیدنی را احاطه کرده‌اند. برای بهره‌مند شدن از زیبایی‌های این ساحل لازم است به ناحیه شمالی این کشور و منطقه همپستد سفر کنید. بدون‌شک با ورود به این ساحل و دیدن ماسه‌های بژ همراه با رنگ آبی روشن آب‌های دریای کارائیب شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

سخن پایانی در مورد جاهای دیدنی دومینیکا

دومینکا ازجمله زیباترین کشورهای ساحلی در دنیا است که زیبایی‌های متعددی را در خود جای داده است. در این مطلب سعی خود را کردیم تا شما را با ۱۲ مورد از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دومینیکا آشنا سازیم. مطمئنا بازدید از چنین مکان‌هایی علاوه ‌بر آنکه اثبات‌کننده زیبایی طبیعت خواهند بود سبب ایجاد روحیه سرشار از لذت و شادی نیز در شما خواهند شد. چنانچه میخواهید در مورد هزینه پاسپورت دومینیکا اطلاعات داشته باشید میتوانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.